NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. augusztus 5.

Microsoft - A kkv-k többféle közösségi alkalmazást használnak, 2013. július

A Microsoft évente többször is felmérést készíttet arra vonatkozóan, hogy a kkv-k és nagyvállalatok életében milyen irányú változások következnek be a felhő szolgáltatások és a közösségi alkalmazások használatában. 

A nagyvállalatok és a kkv-k az üzleti felhasználásra szánt közösségi alkalmazásokat - pl. az intranetet, videokonferenciát és belső közösségi hálózatokat - teljesen eltérő módon használják. Az Ipsos által elvégzett kutatásból - amelyet 32 ország kkv-inak és nagyvállalatainak összesen 10 000 végfelhasználójával folytattak le - kiderül, hogy az olyan megoldások mellett, mint az intranet és az azonnali üzenetküldés, a kkv-k jobban szeretnek többféle publikus közösségi alkalmazásokat használni üzleti tevékenységük során, míg a nagyvállalatok szívesebben használnak kevesebb, ugyanakkor elterjedtebb eszközt.

"A nagyvállalatok és a kkv-k végfelhasználói részéről óriási igény van a közösségi együttműködést elősegítő technológiák iránt, így ez a partnerek számára is növekvő lehetőséget jelent." - mondta el Jon Roskill, a Microsoft alelnöke. "Bár mindegyik szegmens másképp használja ezeket a technológiákat, a kkv-k jellemzően a nyilvános FTP-ket vagy felhő alapú tárhelyeket, a publikus közösségi hálókat, blogokat kedvelik, a nagyvállalatok pedig egyértelműen inkább az intranetet, a munkaközösségek együttműködését megkönnyítő megoldásokat és a videokonferenciát részesítik előnyben."

A következő különbségekre derült még fény:
  • Bár mind a nagyvállatoknál, mind a kkv-knál a legtöbben (tízből heten) a kollégákkal való kommunikálásra használják a közösségi alkalmazásokat, a kisebb vállalatok alkalmazottai egyéb feladatkörök elvégzésére is igénybe veszik azokat, úgy mint vevőkkel, ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás vagy információ szerzés. Ezzel szemben a nagyvállalatoknál inkább egy házon belüli szakértő megtalálására használják a lehetőséget.
  • A fenti eszközök teljes elfogadása természetesen még mindig nem teljes sem a nagyvállalatoknál, sem a kkv-knál. Mindkét esetben a biztonságos (71% a nagyvállalatok, és 60% a kkv-k esetében) és hatékony (58% a nagyvállatoknál és 59% a kkv-knál) munkavégzés veszélyeztetését tartják a legjelentősebb kockázati tényezőnek.
"Az informatika konzumerizációjával alapvetően megváltozott az üzleti szféra kommunikációja is, a vállalati közösségi eszközökkel még inkább előtérbe helyeződik a 'hozd a saját eszközödet' (Bring Your Own Device)jelmondat" - mondta el Rebecca Sizelove, az Ipsos Public Affairs alelnöke.

A legfrissebb IDC tanulmányból kiderül, hogy az üzleti világban egyre több szervezet -mérettől függetlenül - helyezi át technológiai infrastruktúráját a felhőbe. A kutatás remekül mutatja, hogy a felhőre fókuszáló partnerek - azaz azok, akiknek bevétele legalább 50%-ban a felhőalapú szolgáltatásokból származik - bevétele és ügyfeleinek száma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a nem a felhőre fókuszáló partnereké, egy alkalmazottra jutó bevételük pedig 30%-kal magasabb azokénál. A felmérés szerint az ügyfelek átfogó felhőszolgáltatóra vágynak:
    •  63%-uk olyan felhőszolgáltatót szeretne, mely minden ezzel kapcsolatos igényüket kielégíti,
    • 67%-uk egyetlen felhőszolgáltatótól kívánja megvásárolni a különböző felhőszolgáltatásokat,
    • 74%-uk pedig azt is elvárja szolgáltatójától, hogy szükség esetén képes legyen a felhőben tárolt adatokat a számítógépeken is elérhetővé tenni.
Forrás: Microsoft