A nagyvállalatok és a kkv-k az üzleti felhasználásra szánt közösségi alkalmazásokat - pl. az intranetet, videokonferenciát és belső közösségi hálózatokat - teljesen eltérő módon használják. Az Ipsos által elvégzett kutatásból - amelyet 32 ország kkv-inak és nagyvállalatainak összesen 10 000 végfelhasználójával folytattak le - kiderül, hogy az olyan megoldások mellett, mint az intranet és az azonnali üzenetküldés, a kkv-k jobban szeretnek többféle publikus közösségi alkalmazásokat használni üzleti tevékenységük során, míg a nagyvállalatok szívesebben használnak kevesebb, ugyanakkor elterjedtebb eszközt.
"A nagyvállalatok és a kkv-k végfelhasználói részéről óriási igény van a közösségi együttműködést elősegítő technológiák iránt, így ez a partnerek számára is növekvő lehetőséget jelent." - mondta el Jon Roskill, a Microsoft alelnöke. "Bár mindegyik szegmens másképp használja ezeket a technológiákat, a kkv-k jellemzően a nyilvános FTP-ket vagy felhő alapú tárhelyeket, a publikus közösségi hálókat, blogokat kedvelik, a nagyvállalatok pedig egyértelműen inkább az intranetet, a munkaközösségek együttműködését megkönnyítő megoldásokat és a videokonferenciát részesítik előnyben."
A következő különbségekre derült még fény:
- Bár mind a nagyvállatoknál, mind a kkv-knál a legtöbben (tízből heten) a kollégákkal való kommunikálásra használják a közösségi alkalmazásokat, a kisebb vállalatok alkalmazottai egyéb feladatkörök elvégzésére is igénybe veszik azokat, úgy mint vevőkkel, ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás vagy információ szerzés. Ezzel szemben a nagyvállalatoknál inkább egy házon belüli szakértő megtalálására használják a lehetőséget.
- A fenti eszközök teljes elfogadása természetesen még mindig nem teljes sem a nagyvállalatoknál, sem a kkv-knál. Mindkét esetben a biztonságos (71% a nagyvállalatok, és 60% a kkv-k esetében) és hatékony (58% a nagyvállatoknál és 59% a kkv-knál) munkavégzés veszélyeztetését tartják a legjelentősebb kockázati tényezőnek.
A legfrissebb IDC tanulmányból kiderül, hogy az üzleti világban egyre több szervezet -mérettől függetlenül - helyezi át technológiai infrastruktúráját a felhőbe. A kutatás remekül mutatja, hogy a felhőre fókuszáló partnerek - azaz azok, akiknek bevétele legalább 50%-ban a felhőalapú szolgáltatásokból származik - bevétele és ügyfeleinek száma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a nem a felhőre fókuszáló partnereké, egy alkalmazottra jutó bevételük pedig 30%-kal magasabb azokénál. A felmérés szerint az ügyfelek átfogó felhőszolgáltatóra vágynak:
- 63%-uk olyan felhőszolgáltatót szeretne, mely minden ezzel kapcsolatos igényüket kielégíti,
- 67%-uk egyetlen felhőszolgáltatótól kívánja megvásárolni a különböző felhőszolgáltatásokat,
- 74%-uk pedig azt is elvárja szolgáltatójától, hogy szükség esetén képes legyen a felhőben tárolt adatokat a számítógépeken is elérhetővé tenni.