NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. szeptember 3.

Ericsson - Okostelefonon 42 százalék néz videókat a világon, 2013. augusztus

Új fogyasztói hozzáállás kezd kibontakozni a televíziózás terén, a felhasználók 72 százaléka legalább hetente használja mobiltelefonját tv és videótartalmak megtekintésére - derül ki az Ericsson ConsumerLab kutatásából, amelynek legfrissebb adatait juttatta el az MTI-nek.
A vállalat negyedik, televíziós fogyasztói trendeket vizsgáló éves jelentése szerint a válaszadók 42 százaléka az otthonán kívül néz videótartalmakat okostelefonján, vagy tabletjén, míg 75 százalékuk egyszerre több feladatot is végez a mobilkészülékével, miközben tv-t néz.

Szintén új trend, hogy a felhasználók ugyanazt a tartalmat több helyről és több alkalommal is megtekintik, amit az Ericsson ConsumerLab "helyeltolásos megtekintésnek" nevez. Érdekes eredmény, hogy már a 65 és 69 év közötti válaszadók 41 százaléka is heti több alkalommal tekintett meg igény szerinti (VoD) vagy időeltolásos tartalmakat.

Amikor a tv-iparág először vetette fel a mobil televíziózás lehetőségét, mindenki úgy gondolta, hogy ez elsősorban professzionálisan létrehozott, rövidebb videoklipeket jelent majd, most azonban egy érdekes fordulat van kialakulóban: a felhasználók rövidebb videó részleteket néznek, de ezeket a videóklipeket saját maguk hozzák létre azáltal, hogy a teljes hosszúságú tv-műsorokat és filmeket saját igényeik szerint állítják le, majd indítják újra - idézi a közlemény Anders Erlandssont, az Ericsson ConsumerLab vezető kutatóját.

A kutató rámutatott arra is, hogy a felhasználók folyamatosan újraértelmezik a televíziót és a videót. Az emberek 82 százaléka legalább havi rendszerességgel használja a YouTube-ot vagy hasonló szolgáltatásokat. A kérdés az, hogy például egy recept online megtekintése a konyhában csupán csak "utasítások" végigkövetése vagy esetleg már televíziózásnak számít - jegyezte meg.

A válaszadók több mint fele azt állította, hogy a számítógépük és az internetcsatlakozás szerves részét képezi a tv- és videónézési szokásaiknak. Ezek az eszközök lehetővé teszik a nézők számára, hogy kiválasszák és kombinálják, mit, hogyan és mikor kívánnak megnézni, hasonlóan ahhoz, ahogyan egy étteremben is választ az ember.

A kutató szerint megindult a verseny az első egyszerűen használható "a la carte" televíziós megoldásszolgáltatói pozíció eléréséért, a fogyasztók a tetszés szerint variálható tv-kínálatot a tv- és videónézési élmény szempontjából az ötödik legfontosabb tényezőként sorolják fel.

Ugyanakkor mindent összevetve még nem jött el az idő, hogy búcsút mondjunk a hagyományos televíziózásnak, a lineáris televíziózásnak továbbra is fontos szerepe van a fogyasztók életében, és nem tapasztalható visszaesés a használat gyakoriságában - mutatott rá Anders Erlandsson. Beszédes példa, hogy a válaszadók 36 százaléka még mindig úgy érzi, hogy a televíziózási szokásaik igen fontos része az élő sportesemények megtekintése - tette hozzá.

A felméréshez 15 ezer online-interjút és 30 otthoni interjút készítettek Brazíliában, Kanadában, Chilében, Kínában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Oroszországban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.

Forrás: MTI