NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. szeptember 24.

KSH - Az internet-előfizetések 60 százaléka mobilinternet, 2013. szeptember

Tovább növekedett az internet-előfizetések száma: 2013 június végén meghaladta az 5,8 milliót, ennek már 60%-a mobilinternet-előfizetés volt. 

Internet

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2013 június végén meghaladta az 5,8 milliót, amely több mint 23 százalékkal meghaladta a 2012 azonos időpontjában mért szintet. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések 92%-át 7 szolgáltató biztosítja. 2013 II. negyedévében az összes internetes előfizetés 76%-a volt egyéni, míg 24%-a üzleti.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 38%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 40%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 60%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 7 százalékponttal lett nagyobb.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések száma 7,4%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja kisebb mértékben (1,9%) csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt több mint 3%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 17%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2013 II. negyedévében megközelítette a 41,2 milliárd forintot, ami folyó áron közel 6%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például ingyenes hónapok; 3 termék egy csomagban, azaz internetet televízióval és telefonnal együtt, olcsóbban kínálva) és a díjak mérséklődésének. Az összes árbevétel 34 %-a a mobilinternetes előfizetésekből képződött.




Forrás: KSH