NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. szeptember 11.

KSH - Interneten a lakosság 25 százaléka vásárol, az EU-átlag 45 százalék, 2013. augusztus

Magyarországon a felvételt megelőző 12 hónapban a lakosság negyede (25%) vásárolt interneten keresztül. Ez 7 százalékponttal haladta meg a 2010-es interneten vásárló lakosság arányát. A növekedés az időszakban folyamatos volt. Az unió átlaga 2012-ben 45%-ot ért el, tehát szintén folyamatosan nőtt az időszak során. Lemaradásunk az uniós átlagtól 2012-ben 20 százalékpontos volt, az időszak során évről évre csökkent, de még mindig jelentős mértékű. 

Az interneten keresztül vásárlók megközelítőleg fele (48%) a rendszeres vásárlónak számító, 3 hónapon belüli vásárlók csoportjába tartozik, 35%-uk a 3–12 hónapon belüli, míg17%-uk a „több mint egy éve” vásárlók közé tartozik. Korcsoportonkénti bontásban azt látjuk, hogy minden korcsoportban kiemelkedő a 3 hónapon belüli vásárlók aránya.

A legmagasabb a 25–34 évesek között, de valójában nincsenek jelentős eltérések a korcsoportok között ebben a tekintetben. 2011-ben a magyarországi vállalkozások a teljes nettó árbevételük közel ötödét (12 125 milliárd forint) realizálták számítógépes hálózat igénybevételével, ami folyó áron 12%-os növekedést jelentett az előző évihez képest.

A megfigyelt ágakban összesen 3%-ra csökkent a weboldalon keresztül realizált elektronikus úton szerzett árbevétel. Ezzel szemben tovább emelkedett az automatikus adatcsere részesedése. A magyarországi vállalkozások a 2011-ben elektronikus úton szerzett árbevételük 16%-át realizálták automatikus adatcserén keresztül. A webes megrendelésekből és az automatikus adatcserével realizált nettó árbevétel összforgalmon belüli aránya és folyó áron számított értéke is emelkedett 2011-ben az előző évhez képest.

A weboldalon keresztül értékesítő vállalkozások aránya a tavalyi évtől eltérően már nem a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágban volt a legmagasabb, hanem az információ, kommunikáció (21%) területén. Ennél jellemzőbb az elektronikus úton történőbeszerzés: a vállalkozások több mint háromszor akkora arányban szereznek be termékeket weboldalon keresztül, mint amennyit értékesítenek.

A legmagasabb arány az információ, kommunikáció területén van: ezen nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások 61%-a szerzett be weboldalon keresztül. Kevésbé elterjedt az automatikus adatcserén keresztüli értékesítés, mely 2010-hez képest közel 1 százalékpontot emelkedett és közel 4%-ot ért el a nemzetgazdaság vállalkozásaira nézve. Legnagyobb arányban a feldolgozóipar (6%), illetve a kereskedelem, gépjárműjavítás (6%) ágba tartozó vállalkozások vették igénybe.

Az automatikus adatcserével történő beszerzések jóval elterjedtebbek: az ilyen módon megvalósuló beszerzések aránya a kereskedelem, gépjárműjavítás (10%) és az információ, kommunikáció (10%) területén a legnagyobb. 2011-ben az összes vállalkozás 5%-a élt ezzel a lehetőséggel.




Forrás: KSH