A PayPal megbízásából az Ipsos által készített, 800 18 éven felüli magyar fogyasztó megkérdezésén alapuló online kutatásból kiderül, hogy 47 százalékuk rendelkezik okostelefonnal, 9 százalékuk pedig táblagéppel. Az internetet egyre nagyobb arányban használják online vásárlásra, csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást.
Az internetet használó magyarok 53 százaléka vásárolt már online az elmúlt 12 hónapban, elsősorban számítógépes játékokat és szoftvereket, zenét, számítógép-alkatrészeket, könyvet vagy rendezvénybelépőt. A költések arányait figyelembe véve azonban már az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat. A válaszadók leginkább azért kedvelik az online vásárlást, mert olcsóbb (20%), kényelmesebb (18%), és mert speciális igényeket is kielégít (11%).
A megkérdezettek 8 százaléka használja okostelefonját online vásárlásra. A válaszadók több mint fele inkább a számítógépéről bonyolítja a pénzügyi tranzakcióit, de 47 százalékuk úgy véli, a mobiltelefonjának kijelzője nem elég nagy a kényelmes vásárláshoz. A belföldről megrendelt termékek és szolgáltatások esetében az utánvét a legnépszerűbb fizetési forma - a vásárlók 70 százaléka ezt preferálja -, ezt követi a bankkártyával történő fizetés és az átutalás. Azok körében, akik külföldi weboldalakról vásárolnak, a PayPal a legkedveltebb fizetési mód - 51 százalék használja legszívesebben - megelőzve a kártyás fizetést és az utánvétet.
Forrás: PayPal