NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. szeptember 9.

Szinapszis - A patikavezetők használják aktívan az internetet, 2013. augusztus

Habár az egészségpolitikai változások következtében jelentősen felértékelődött a személyes patikalátogatás szerepe, a gyógyszerészekkel történő kapcsolattartásban az internet kiemelt jelentőséggel bír.

A patikavezetők már most is aktívak az online kapcsolattartásban

Az internetes kapcsolattartás területén elsődlegesen a hatóságokkal és a kereskedőkkel állnak rendszeres kapcsolatban a gyógyszerészek, átlagosan minden második gyógyszerész napi rutinjának része ez. 10-ből mintegy 4-en online is kommunikálnak gyógyszergyárakkal, de hasonlóan magas a kollegákkal ilyen formában kapcsolatot ápolók aránya. A gyógyszerészek egyötöde folytat kisebb-nagyobb mélységű párbeszédet a weben betegeivel is.

A beosztás szerinti bontásokat vizsgálva elmondható, hogy a patikavezető pozícióban dolgozók aktívabban használják a netet ilyen céllal, bárki legyen is címzett. Amennyiben az orvosok körében mért eredményeket tekintjük, látható, hogy a cégekkel illetve a páciensekkel történő kapcsolattartás területén kisebb mértékben, a kollegákkal való kapcsolattartásban valamelyest jelentősebben vannak elmaradva a vezetők az doktoroktól. Az expediálók esetében pedig még szignifikánsabb a különbség, ezen célcsoport körében kevésbé jellemző a kontaktálás ilyen formája.

A gyógyszerészek beosztás-szerinti trendjeinek vizsgálata alapján kijelenthető, hogy az online-digitális kommunikáció elsődleges célcsoportját a patikavezetők jelenthetik, akik már ma is bátrabban alkalmazzák a webes lehetőségeket, nyitottabbak az új típusú megoldások iránt. A gyógyszerész társadalom két célcsoportja jól elkülönülő attitűdöket mutat, így megszólításuk más-más marketing-stratégiákat kíván, amelynek alapja a megfelelő targetálás lehet, illetve kell, legyen.


Forrás: Szinapszis