NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. október 7.

Medián - Az online vásárolt termékek árát 73 százalék kiszállításkor fizeti, 2013. október

Összesen a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest. 

Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják.

A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.

Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.

Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu oldalon. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.

Forrás: Medián