NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. november 25.

AgroStratéga - A mezőgazdasági termelők 36 százaléka használ okostelefont, 2013. november

A hazai gazdálkodók a nyomtatott agrárszaklapok mellett rendszeresen gyűjtenek szakmai információkat e-mailben kapott ingyenes hírlevelekből és internetes agrárportálokról is. E három csatorna használatát csak a személyes kapcsolat előzi meg a rendszeresen, illetve gyakran használt információforrások között.

A hivatásszerűen gazdálkodók 58%-a már az internetes agrárfórumot is rendszeresen-gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából. - derül ki az AgroStratéga legfrissebb kutatásából.

A mezőgazdasági termelést jövedelemszerzés céljából folytató gazdálkodók információszerzési szokásait vizsgáló felmérés 1.180 fő ágazati döntéshozó megkérdezésén alapul. A minta a mezőgazdaságilag hasznosított terület 90%-át művelő mintegy 180 ezer gazdálkodó egységet reprezentálja.

„A mezőgazdasági termelők számos forrásból elégítik ki információigényüket. A bevezetőben említett csatornák mellett 54-58%-os arányban jelennek meg a szakmai rendezvények, a szakkönyvek és a nyomtatott tájékoztatók. Szakmai kérdésekben a gazdák kevesebb, mint fele tájékozódik rendszeresen-gyakran a postai úton kapott vagy internetről letölthető ingyenes kiadványokból, illetve televízióban látható, rádióban hallható agrárműsorokból. – mutatta be az eredményeket Varanka Mariann, az AgroStratéga szakembere.

A gazdálkodók szakmai tartalom és hitelesség szempontjából is értékelték az általuk használt információforrásokat. A 4-fokozatú skálán 1 = egyáltalán nem megfelelő, 2 = inkább nem megfelelő, 3 = inkább megfelelő, 4 = teljes mértékben megfelelő. 0 pontot kaptak a „nem használom” válaszok, melyek nem kerültek bele az értékelésbe. A gazdálkodók értékelése alapján szakmai tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, majd az ismerős, kolléga, szaktanácsadó és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók következnek. Ezeket a nyomtatott szaklapok és az agrárportálok követik fej-fej mellett. Tartalom és hitelesség szempontjából a legkevésbé értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak, tehát egyértelműen értékkel bíró információhordozók.

A felmérésben résztvevők többsége aktívnak tekinthető a virtuális világban. Az e-mailt naponta használók aránya 68%, a világhálót pedig 82%-uk keresi fel minden nap.

A kérdőívet kitöltők 77%-a használ asztali, 56%-uk hordozható számítógépet. A gazdák 36%-a használ okostelefont, 40%-uk GPS-t, 9%-uk pedig táblagépet. A hivatásszerűen gazdálkodók 86%-a legalább egyszer vásárolt és 61%-uk legalább egyszer adott már el valamit az interneten.

Tehát az agráriumban nem csak az online kommunikáció erősödik érezhetően, hanem az online kereskedelem is terjedőben van.

Forrás: AgroStratéga