NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. november 26.

Árukereső.hu - Online karácsonyi vásárlást tervez az internetezők 70 százaléka, 2013. november

2013-ban a magyar internetezők nagy többsége a bevásárlóközpontokat részesíti előnyben a karácsonyi ajándékok beszerzésének színteréül, míg a második legnépszerűbb beszerző hely az online piactér.

A netezők 70 százaléka tervezi, hogy az interneten is vásárol karácsonyra, 57 százalék pedig kifejezetten a webáruházak kínálatából szemeli ki a fa alá valót.

A vevők több mint fele azért választja az online boltokat, mert így elkerülheti a tömeget és a sorban állást, továbbá mert olcsóbban juthat hozzá termékekhez, mint a hagyományos boltokban. Fontos szerepet játszik ebben a döntésben az interneten megtalálható nagyobb termékválaszték is.

Vásárlás előtt az internetről tájékozódunk

Az internetes felhasználók 81 százaléka mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik. 64 százalékuk számára nyújtanak irányadó információt a nagyáruházak akciós újságjai.

Az akciók megjelenéséhez időzítjük a vásárlást

A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi, amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók ötöde összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.

Mi kerül a fa alá?

Ruha, könyv, gyerekjáték és műszaki cikk szinte biztosan érkezik a netről a fa alá. A tavalyi évhez hasonlóan továbbra is ezek lesznek a legnépszerűbb ajándékok. A kutatás eredményei arról tanúskodnak, hogy a férfiak vásárolnak inkább műszaki cikkeket és mobiltelefont, a nők pedig nagyobb arányban vásárolnak ruházati cikkeket, könyvet, gyerekjátékot és kozmetikumot karácsonyra. Elmondható továbbá, hogy a tehetősebbek közül többen vásárolnak műszaki cikket és könyvet karácsonyra, mint a kevésbé tehetősek.

Idén is átlagosan 30 ezer forint felett költünk ajándékra

A megkérdezettek több mint harmada 20 ezer forint alatti összeget szán az ajándékozásra, 12 százalékuk viszont 50 ezer forintnál is többet szán idén a karácsonyi meglepetések beszerzésére. A tavalyi évhez hasonlóan a férfiak, illetve a Budapesten élők több pénzt költenének ajándékokra, a nők ugyanakkor több embernek vásárolnak. Míg a férfiak átlagosan 5,3 főt szeretnének meglepni karácsonykor, addig a nők átlagosan 6,6 főt ajándékoznának meg.

A kutatást az Árukereső.hu összesen 10.537 fő online megkérdezésével készítette 2013 novemberének első hetében.






Forrás: Árukereső.hu