NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. november 7.

Ericcson - Az okostelefonok megváltoztatják a városokat, 2013. október

Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab egyik új jelentésében okostelefon-felhasználókat kérdeztek meg a világ különböző nagyvárosaiban (Sao Paolóban, Pekingben, New Yorkban, Londonban és Tokióban) , hogy érdekelné-e őket a városi élet fontos aspektusaihoz kapcsolódó 18 új szolgáltatás, illetve azok esetleges fejlesztése.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője elmondta: „Az új IKT-szolgáltatások iránti tömeges igény sokkal inkább megváltoztathatja a városok életét, mint ahogyan azt ma láthatjuk, és mindössze három éven belül. A vásárláshoz, éttermi étkezéshez és szórakozóhelyek/programok keresésével kapcsolatos okostelefon-szolgáltatások drasztikusan javítják az emberek városi élettel való elégedettségét. E szolgáltatások jövőbeli elérhetőségével kapcsolatban igen magasak a piaci várakozások. Kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók szívesen fogadják az innovációt a mindennapi városi életük számos területén.”

A kutatás elkészítése során arra kérték az okostelefon-használókat, hogy értékeljék a városi élet azon területeihez – a vásárláshoz, a vendéglátáshoz és a szabadidős létesítményekhez – kapcsolódó új szolgáltatási koncepciókat, amelyek rendelkezésre állásával egyébként a leginkább elégedettek. Ilyen új szolgáltatásokra példa a közösségi éttermi útmutatók, a digitális valós idejű edző, a szituáción alapuló vásárlási ajánlások, mobilmenük és asztalfoglalások, valamint az aznapi kiszállítással történő vásárlás.

Egy éttermi hozzávaló-ellenőrző szolgáltatással kapacsolatban például a válaszadók 8 %-a úgy vélte, hogy ez a szolgáltatás már ma is elérhető, 61 %-uk várakozásai szerint pedig az elkövetkező három évben normál szolgáltatás lesz majd.

A kutatásban azokra a területekre is rákérdeztek, amelyekkel a felhasználók a leginkább elégedetlenek, nevezetesen a gyermek-/idősgondozás, a hatóságokkal folytatott kommunikáció, valamint a közlekedés területeire. Az új szolgáltatási koncepciók itt magukban foglalják a közösségi gondozási hálózatokat, amelyek lehetővé teszik a családtagokkal folytatott egyszerűbb kommunikációt bármilyen kommunikációs eszközön keresztül, egy szöveges mobil városi szolgáltatást, amely információkat biztosít a helyi hatóságoktól, valamint egy olyan megoldást, amely optimalizálja a felhasználó naptárát az utazási igény minimális szintre csökkentése érdekében.

A válaszadók azt is jelezték, hogy jobb szolgáltatásokat és hatékonyabb kommunikációt várnak a hatóságoktól az okostelefonjaikon keresztül. Emellett a fiatal párok és szülők 10-15 %-a úgy véli, hogy a városaikban már most elérhetők infokommunikációs technológiák a gyermekgondozás területén, míg 64-68 % gondolja úgy, hogy azok széles körben elérhetővé válnak majd három éven belül.

A városokban az elégedetlenség első számú forrása a közlekedés, és a felmérésben részt vevő okostelefon-tulajdonosok 47 %-a kifejezte érdeklődését egy olyan személyes navigációs megoldás iránt, amely a legjobb utazási információkat biztosítja minden közlekedési típus esetén.

Az okostelefon-tulajdonosok közel fele (47 %) úgy véli, hogy a mobilszolgáltatók fontos szerepet játsszanak majd abban, hogy ezt a konkrét szolgáltatást megvalósítsák, bár általánosságban úgy vélik, hogy az adott iparágak állnak a fejlesztések élén.