NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. november 22.

Profession.hu - Az X, Y és Z generációk közötti kommunikáció, 2013. október

A generációk közötti hozzáállásbeli és kommunikációs szakadékot elemezték a Profession.hu XYZ konferenciáján a cégvezetők, HR szakemberek és pszichológusok. 

A legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek kiépítésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.

Az információs korban a generációk között korábban nem tapasztalt ellentétet az is fokozza, hogy a kölcsönös kritika mellett a rivalizálás is megjelent. Jelenleg az 1982 után született, Y generáció tagja ugyanúgy esélyes egy vezetői pozíció elnyerésére, mint az idősebb, eddig a tapasztalataira nyugodtan támaszkodó X (1965-1979) generációs munkavállaló. A kommunikációs és érzelmi ellentéteket sokszor korbácsolja, hogy az idősebbek azt látják, hogy a lojalitás, a tulajdonosi szemlélet kezd háttérbe szorulni, helyettük viszont ott az igény egy élvezhető munkahelyre - derült ki Tari Annamária pszichológus előadásából.

A szakember szerint az Y és Z (1995 -) generáció tagjainál az online élet idealizálása és az offline realitás összehangolása már komoly érzelmi munkát igényelhet. Míg előbbiben könnyebben és azonnal érkeznek a sikerek, a fiatal generációk kénytelenek hozzászokni a visszautasításhoz, amit az idősebbeknek ebben az életkorban nem kellett átélniük. A munkahelyeken a megoldást sokszor ugyanazok a módszerek jelenthetik, mint otthon, egy konyhai vita során a szülők és a gyerekek között. Ha az empátia és az érzelmi intelligencia nem működnek, még mindig nyúlhatunk a humorhoz.

Árvai Péter, a Prezi alapítója és ügyvezetője szerint a generációs problémák áthidalhatóak egy jól megfogalmazott és meggyőző narratíva segítségével. Abban az esetben, ha egy X, Y, vagy Z generációs munkavállaló, vagy vezető meg tud állni egy pillanatra és egyszerűen megválaszolhatja magának a kérdést: "Miért is csináljuk ezt?" - akkor nincs szükség a munkatársak további motivációjára. "Egy főnöknek igenis kell motiválnia!" - hangzott Bojár Gábor, az Aquincumi Technikai Intézet alapítójának válasza. A Graphisofttal világsikereket elérő cégvezető szerint egy főnök feladata, hogy mindig táplálja a kollégákban a tüzet, függetlenül kortól és életfelfogástól. Elvárás az intelligencia, de még fontosabb az érzelmi intelligencia, amellyel minden nézeteltérés kezelhető. Véleménye szerint a női vezetők előnyt élveznek abban, hogy sokkal könnyebben és pontosabban megtalálják és megoldják a generációs problémákat.

Forrás: Profession.hu