NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. november 22.

Szlovákia - Az interneten vásárlók aránya 45 százalék, 2013. november

Öt év alatt közel háromszorosára nőtt az interneten vásárolók száma Szlovákiában - derült ki a Postová Banka elemzéséből, amelyet eljuttattak az MTI-hez.
A pénzintézet elemzése szerint Szlovákiában a múlt év végére a lakosság 45 százalékára nőtt azoknak az aránya, akik rendszeresen vagy legalább időről időre a világhálón vásárolnak. Ez az arány öt évvel korábban még csak 16 százalék volt.

A webshopokban vásárlók aránya Szlovákiában az elmúlt fél évtizedben jelentősen gyorsabb ütemben emelkedett, mint az Európai Unió (EU) 28 tagállamában átlagosan, tavaly, év végére már meghaladta az EU-s átlagot. 2007-ben ugyanis az EU tagországaiban az arány 30 százalék volt, majd a múlt év végére 44 százalékra nőtt.

Szlovákiában az online vásárlók legnagyobb hányada, egynegyede ruházati cikkeket és sporteszközöket vásárol a világhálón, a második leggyakoribb termékcsoport pedig a háztartási berendezéseké, ezeket vásárolja az online ügyfelek egyhatoda. Legkevésbé filmeket, zenét és élelmiszert vásárolnak a weben a szlovákok, az utóbbi iránt csak a vásárlók 3 százaléka érdeklődik.

Az Eurostat adatai szerint Magyarország az online vásárlók aránya 2007-ben még csak 11 százalék volt, a múlt év végére már 25 százalék.

Az uniós tagállamok közül a webes felületen vásárlók aránya tavaly Svédországban (74 százalék), illetve Dániában és Nagy- Britanniában (egyaránt 73 százalék) volt a legmagasabb, Romániában (5 százalék) és Bulgáriában (9 százalék) pedig a legalacsonyabb.

Forrás: MTI