NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. december 13.

NMHH - A kábeltévé és IPTV előfizetések aránya 33 százalék, 2013. november

A gyorsjelentés tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2013. október végén 3,013 millió előfizetést tartottak nyilván.
Októberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 67,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül októberben 965 ezerről 979 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 921 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 121 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 32,1 százalékról 32,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, októberben 34,6 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 32,9 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,4 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 23,7 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,6 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 1,971 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1 millióról 0,992 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék, második helyen a Telekom áll 21,1 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,6 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,8 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ezen a platformon a piacvezető DIGI részesedése 31,7 százalék, majd a Telekom következik 29,3 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,1 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 11,6 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,2 százalékon áll október végén.

Forrás: NMHH