NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. február 4.

Gemius - Az internetezők 85 százaléka használja a Facebookot Magyarországon, 2014. január

Magyarországon és Törökországban az internet-felhasználók több mint 85 százaléka látogatja a Facebookot. Fehéroroszországban pedig még csak 19 százalék. A közösségi oldal különösen népszerű a fiatalok körében Lengyelországban, míg Dániában a Facebook látogatók felét a 46 évesnél idősebbek internetezők teszik ki. – mutatja a Gemius elemzése, melynek apropója a népszerű közösségi oldal 10. születésnapja.

A Gemius több mint 30 európai országban, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten kutatja az internetezési szokásokat. Ezek közül 11 országban a Facebook népszerűségét is vizsgálja a helyi internetező közönségen belül. (ilyen Magyarország mellett Fehéroroszország, Dánia, Lengyelország, Törökország, Oroszország, Ukrajna, Egyiptom, Jordánia, és az Egyesült Arab Emírségek)

A Facebook.com oldalt legnagyobb arányban a magyarok és törökök látogatják: 10 internetezőből közel 9 használja (86 százalék) Hasonlóan magas az arány Egyiptom is, (82 százalék). A Gemius által monitorozott országok közül az internetezők  legkisebb aránya jelentkezik be Fehéroroszországban (19 százalék), Ukrajnában (28 százalék) és Oroszország (30 százalék).

- A becslések szerint, az aktív Facebook felhasználók több mint 48 százaléka naponta belép, legyen az a hét bármely napja vagy ünnepnap. Több mint 40 százalékuknak reggel első dolguk, hogy megnézzék a friss Facebook aktivitásokat - mondta Lauris Lietavietis, a Gemius online piaci szakértője. - Biztos, hogy a portál és a mobiltelefonok közötti mély integráció erősíti ezt a trendet. Mintegy 680.000.000 felhasználó, ami majdnem fele a teljes közönségnek, lép be mobil eszközökön keresztül – teszi hozzá a szakértő.

Kik  használják a Facebookot más országokban? 

Dániában a www.facebook.com oldalt az internet felhasználók 72 százaléka látogatja egy hónapban. A legnagyobb népszerűségnek a 46 év felettiek körében örvend, akik közel felét (44 százalék) alkotják a közösségi oldal táborának. A második legerősebb csoport a 15 és 25  év közötti felhasználók (több mint 21 százalék).

Hasonló népszerűségnek örvend a Facebook Lengyelországban is, ahol az  internetező közönség 75 százaléka használja. Ez a legnépszerűbb a 19 és 25 év közötti fiatalok körében. Több mint 80 százalékuk használja a népszerű közösségi oldalt. Ezt követi a listán a 26-35 éves (76 százalék) és a 7-18 éves korosztály (75 százalék).

Kevésbé kedvelt a Facebook Fehéroroszországban. Az internet felhasználók csupán 19 százaléka kereste fel egy hónap alatt. Mindazon által a korosztály megoszlása hasonló a Lengyelországihoz. A felhasználók 40 százaléka 26-35 éves, a15 és 25 év közötti csoport 35 százalékot tesz ki.

A Facebook 2004. február 4-én született a Harvard Egyetemen, Cambridge-ben. Ez pontosan 10 évvel ezelőtt történt. Azóta a portál hosszú utat tett meg. Az eredetileg amerikai egyetemek és középiskolák számára kifejlesztett weboldal mára globálisan több mint 1,3 milliárd felhasználót ér el. 2013-ban már több mint 70 nyelven működött, felhasználóinak 75 százaléka az Egyesült Államokon kívülről érkezett. Magyar nyelvű változata 2008. október óta érhető el.



Forrás: Gemius