NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. február 27.

GfK - Az e-kereskedelem aránya +3 százalék, értéke +200 milliárd Ft Magyarországon, 2014. február

  • Hazánkban is bővül az online kereskedelem
  • Az elektronikusan fizetők aránya is növekszik
Becslések szerint a hazai kiskereskedelemből az online értékesítés jelenleg több mint három százalékkal részesedik, de ez az arány évről évre nő. A műszaki tartós fogyasztási cikkeket monitorozó Kereskedelem és Technológia adatai azt mutatják, hogy a hazai folyamatok beleillenek az európai tendenciákba. Az online értékesítés európai szinten legnagyobb arányt az IT és a fotótermékek és az irodatechnikai termékek csoportjában képvisel.

A hazai kiskereskedelem volumene 2013-ban megközelítette a hétezer milliárd forintot értékben, amelyből az online kiskereskedelem becslések szerint 200-220 milliárd forinttal részesedik. Ez a teljes piacból több mint három százalékot tesz ki és az elmúlt évek adatai alapján az érték dinamikusan növekszik. A növekedés dinamikáját mutatja az is, hogy évről évre nő az online valaha vásárlók aránya: így a 18-49 éves korosztályban 2012-ben mért 74 százalékról 2013-ban 76 százalékra. Az interneten havonta vásárlók aránya 25 százalékról 28 százalékra emelkedett; a havonta online vásárlók és elektronikusan is fizetők aránya pedig 17-ről 20 százalékra nőtt tavaly a megelőző évhez viszonyítva.

Az online vásárlás által leginkább érintett termékkört a könyvek alkotják (31 százalék), de a megkérdezettek mintegy negyede köt biztosítást online; foglal utazást/üdülést; színház-, mozi- és koncertjegyet; rendel számítástechnikai eszközöket a világhálón.

A kategóriánkénti átlagköltések, azaz egy bizonyos termékkategóriára egy vásárlás alkalmával kiadott összeg vonatkozásában elmondható, hogy a legmagasabb – 50.000 forintot is meghaladó – e költés hazánkban a szórakoztatóelektronikai eszközök esetében. Ugyanakkor kiemelkedő a sporteszközök, utazási szolgáltatások, számítástechnikai eszközök, illetve bútorokra elköltött összegek nagyságrendje is.

Európai tendenciákat vizsgálva a műszaki elektronikai termékek körében a fogyasztók számára történő eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül szemben a hagyományos értékesítési csatornák 82 százalékos részesedésével. Az értékforgalmat vizsgálva a csehek állnak az élen, ahol is az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. E tekintetben Magyarország bár a vizsgált 16 ország top 5-jébe nem fért be, mégis az itt mért 19,3 százalékos online értékesítési aránnyal megelőzi többek között Franciaországot, Ausztriát és a déli államokat is, ahol hagyományosan a személyes üzleti térben zajló eladás játszik jelentős szerepet.

Az árucsoportokon belül az online értékesítés arányát vizsgálva európai viszonylatban a GfK azt látja, hogy ez az arány a legnagyobb (25,2 százalék) az IT és a fotótermékek (25 százalék) körében. Az irodatechnikai szektorban az értékesítés közel 20 százaléka, a telekommunikációs termékek kereskedelmének pedig 19 százaléka zajlik a neten.

„Ezek a kategóriák – a telekommunikációs szektor eredményei nélkül – 2013-ban Magyarországon kicsivel több mint 50 milliárdos forgalmat generáltak hazai weboldalkon keresztül. Így valószínűsíthető, hogy a magyarok webes költésének összforgalma meghaladja a 200-220 milliárdos becsült forgalmat” – nyilatkozta Sztupár Andrea, Country Manager, GfK.


Forrás: GfK