NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. február 14.

Kelly Services - Állást a közösségi hálózatokon 7 százalék talált Magyarországon, 2014. január

 A közösségi média alapvetően befolyásolja az emberek álláskeresési szokásait és a munkavégzés módját, állítja a munkaerő-piaci megoldások területén vezető szerepet játszó Kelly Services most közzétett tanulmánya.

A Kelly Global Workforce Index (KGWI) felmérés legújabb, a közösségi média és technológia témakörével foglalkozó része azt vizsgálja, milyen hatást gyakorol a közösségi média az állásválasztásra, a karrierdöntésekre, illetve a toborzásra úgy általában.

A felmérés 31 ország több mint 120.000 dolgozójának válaszait gyűjtötte össze, köztük mintegy 44.000 európai munkavállalóét.

Nemzetközi összehasonlításban a felmérés tanúsága szerint a válaszadók több mint egyharmada (38%) állította, hogy az elmúlt egy évben a közösségi médián keresztül kapott állással kapcsolatos megkeresést, míg a válaszadók 11%-a arról számolt be, hogy ugyanezen időszakban sikerült a közösségi média révén munkához jutnia.

Európán belül Németország és Lengyelország tűnik ki leginkább a közösségi média ilyen irányú használata terén, itt a válaszadók 55%-át keresték meg valamilyen potenciális álláslehetőséggel a közösségi médián keresztül. Ami azonban a ténylegesen megszerzett pozíciókat illeti, Norvégia vezet, ahol a válaszadók 28%-a talált munkát a közösségi média segítségével. A magyar válaszadók 38%-át keresték meg álláslehetőséggel a közösségi hálón és 7% talált állást ezen a csatornán keresztül.

Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, szerint a közösségi médiahasználat társadalmi szintű elterjedése tükröződik ma már a munkahelyeken is.

„A közösségi média mindörökre megváltoztatta az emberek, csoportok közötti kommunikáció természetét, és ugyanígy bontja le a munkahelyi határokat, korlátokat is. A munkavállalók intenzívebb közösségi életet élnek, aktív online kapcsolatok sokaságát tartják fenn, és hozzá akarnak férni mindazokhoz a technológiákhoz és felületekhez, amelyek révén szélesebb közönséggel is megoszthatják akár munkahelyi életüket is.
A dolgozók gyakran így cserélnek eszmét munkájukról és munkáltatójukról, gyűjtenek információkat megüresedő pozíciókról és mérlegelendő karrierválasztási lehetőségekről.”

A felmérésből az is kiderül, hogy nemzetközi összesítésben a válaszadók több mint fele (53%) egyetért, vagy határozottan egyetért azzal az állítással, hogy a közösségi média jó megoldás, ha fel akarjuk hívni barátaink és kollégáink figyelmét egy álláslehetőségre vagy be akarjuk ajánlani őket egy céghez.

A KGWI adataiból úgy tűnik, online állásszerzés szempontjából az APAC államok járnak az élen – itt a válaszadók 61%-a jelezte, hogy a közösségi oldalak segítségével könnyebben hívhatják fel mások figyelmét egy álláslehetőségre vagy ajánlhatják be őket egy céghez. Az amerikai kontinensen az arány alacsonyabb, 55%, az EMEA régióban pedig mindössze 44%, Magyarországon a válaszadók 57%-a ért egyet ezzel az állítással.

Az európai felmérés további megállapításai a következők:
  • A megkérdezettek 32%-a számolt be arról, hogy szívesebben keres állást a közösségi médián keresztül, mint hagyományos módszerek – többek között újsághirdetések, állásportálok vagy személyzeti tanácsadók – segítségével, szemben a tavalyi felmérésben mért 24%-kal. 
  • 36%-uk állítja, hogy karrierrel, munkavállalással kapcsolatos döntései során felhasználja a közösségi médiában kialakított kapcsolatrendszerét. 
Egy, a fentiekhez kapcsolódó kérdésre válaszolva 32%-uk nyilatkozta, hogy a saját tulajdonú eszközök – úgymint okostelefonok, laptopok és táblagépek – munkahelyi használatának lehetősége „fontos” vagy „nagyon fontos” a számára.

Emellett 29%-uk állította, hogy munkahely-választási döntését „kifejezetten befolyásolná” vagy „nagymértékben befolyásolná” az a lehetőség, hogy a munkáltató által biztosított eszközt munkára és személyes célra is használhatja.

Jónás Anikó véleménye szerint az, hogy a közösségi média egyre inkább behatol a munkahelyekre is, sok munkáltató számára kihívást jelent, elsősorban az elfogadható használat és tartalmak tekintetében.

„A közösségi média csendben forradalmasítja a toborzást, mivel jelöltek hatalmas tábora számára nyitja meg kiválasztási folyamatot.”

“A közösségi média emellett a munkaerő-megtartásra és a munkaadói márkaépítésre is hatást gyakorol, mivel sok dolgozó nem húz határt munkája és magánélete közé, hirtelen lehetősége nyílik rá, hogy munkahelyi életének történéseit jelentős számú közönséggel megossza.”

Forrás: Kelly Services