Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2013 végén meghaladta a 6,4 milliót, amely 19%-kal volt több a 2012 azonos időpontjában mért szintnél. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések közel 93%-át 7 szolgáltató biztosítja. A ténylegesen internetszolgáltatást nyújtó vállalkozások száma csökkent 2013-ban, több szolgáltató (14 db) átadta hálózatát egy másik, meglévő vállalkozásnak. 2013 végén az összes internetes-előfizetés 75%-a volt egyéni, 25%-a üzleti.
A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt több mint 27%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 28%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 63%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 5 százalékponttal lett nagyobb.
A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések száma 7,8%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja kis mértékben (1,3%) csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL) internet-előfizetések száma egy év alatt 4,0%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt (5,9%), de ez idő alatt 15%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.
Az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2013. IV. negyedévben megközelítette a 42 milliárd forintot, ami folyó áron 4,1%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 35%-a mobilinternetes előfizetésekből képződött, az arányuk 2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. Éves szinten az internetszolgáltatásból származó árbevétel 4,7%-kal haladta meg a 2012. évi árbevételt. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például online-rendelés esetén az első két hónap kedvezményes) és a díjak mérséklődésének.
Forrás: KSH