NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. március 25.

KSH - Az internet-előfizetések száma 6,4 millió, egy év alatt 19 százalékkal növekedett, 2014. március

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2013 végén meghaladta a 6,4 milliót, amely 19%-kal volt több a 2012 azonos időpontjában mért szintnél. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések közel 93%-át 7 szolgáltató biztosítja. A ténylegesen internetszolgáltatást nyújtó vállalkozások száma csökkent 2013-ban, több szolgáltató (14 db) átadta hálózatát egy másik, meglévő vállalkozásnak. 2013 végén az összes internetes-előfizetés 75%-a volt egyéni, 25%-a üzleti.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt több mint 27%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 28%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 63%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 5 százalékponttal lett nagyobb.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések száma 7,8%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja kis mértékben (1,3%) csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL) internet-előfizetések száma egy év alatt 4,0%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt (5,9%), de ez idő alatt 15%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2013. IV. negyedévben megközelítette a 42 milliárd forintot, ami folyó áron 4,1%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 35%-a mobilinternetes előfizetésekből képződött, az arányuk 2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. Éves szinten az internetszolgáltatásból származó árbevétel 4,7%-kal haladta meg a 2012. évi árbevételt. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például online-rendelés esetén az első két hónap kedvezményes) és a díjak mérséklődésének.




Forrás: KSH