NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. május 6.

Allegro - A kényelem, az idő és az ár a legfontosabb szempontok az online vásárlásoknál, 2014. április

  • Úgy tűnik, a magyarok is kezdenek megbékélni az e-kereskedelemmel.
  • A férfiak a széles választékot, a nők a gyors vásárlást keresik
A Lealkudtuk.hu legújabb felmérésében a több mint háromezer válaszadó alig 6 százaléka tette az első helyre a bizalmat, míg a kényelmet 40 százalékuk. Az ár továbbra is fontos, ugyanakkor a harmadik helyre az időtényező került a fontossági ranglistán. A férfiak számára a kínálat és az ár sokkal inkább számít, míg a nők inkább az időtényezőt veszik figyelembe vásárláskor.

Az idősebbek is egyre nagyobb arányban vásárolnak a neten, de míg a fiatalabbak szívesen körülnéznek a virtuális piactereken is, addig az 55 év felettiek arra a kérdésre, hogy legutóbbi internetes rendelésük során magánszemélytől vagy e-kereskedőtől vásároltak-e, 87 százalékban azt válaszolták, hogy e-kereskedőtől.

A felhasználók netes vásárlásaikat egyre gyakrabban bonyolítják útközben: a válaszadók 35,2 százalékával fordult elő az elmúlt fél év során, hogy okostelefonján választott ki és rendelt meg valamilyen terméket, illetve szolgáltatást.

A diplomások bíznak leginkább az online kereskedőkben

"Azt gondolnánk, hogy a bizalom generációs kérdés, és inkább az idősebb korosztály a bizalmatlanabb. Ugyanakkor jól látszik, hogy a felhasználók hozzáállása inkább az iskolázottsághoz köthető. A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz.

Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul" - mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója.

Nem kényszerből, tudatosságból követjük az akciókat

Mivel az internetes vásárlók a kedvezőbb ajánlatokért böngésznek az online ajánlatok között, nem meglepő, hogy a válaszadók 66 százaléka követi az akciózásokat, leértékeléseket. A felmérésből az is kiderült, hogy ezt nem anyagi kényszerből teszik, hanem tudatosan vásárolnak.

Ugyanakkor a válaszadók többsége szerint az alacsony ár nem mehet a minőség rovására: "A megkérdezettek 71 százaléka gondolja azt, hogy a márkás termékek minősége mindig jobb, ugyanakkor ezen belül a nők azok, akik valamivel kevésbé (70%), míg a férfiak inkább hajlanak erre az állításra (74%). Ráadásul itt nem figyelhető meg sem életkorbeli, sem iskolázottsági eltérés sem. Úgy tűnik ennek a kérdésnek egyértelműen a női-férfi felfogás az alapja" - tette hozzá Orova Balázs.

Forrás: Allegro Group