NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. május 15.

GfK - Okostelefon a háztartások 54 százalékában van, laptop 57 százalékban, 2014. május

  • Az internethasználat egyre inkább mobil eszközökön zajlik
  • Az elmúlt év nyertese a táblagép volt
A 15-59 éves korosztály mintegy 78 százaléka használja már legalább heti rendszerességgel az internetet. Bár a fejlődés ezen a téren már nem túlságosan dinamikus, a GfK internetezési szokásokat vizsgáló Digital Connected Consumer felméréséből kiderül egyebek mellett, hogy az internethasználat egyre nagyobb arányban mobil eszközökön zajlik.

A GfK legfrissebb „Digital Connected Consumer” felmérése alapján az elmúlt egy év legjelentősebb folyamata a mobilinternet használat jelentős előretörése volt. Mind az eszközellátottság, mind a használat terén dinamikus növekedés volt megfigyelhető a 15-59 éves korosztályban. A tavalyi 49 százalékról 54 százalékra nőtt az okostelefonnal és még ennél is jelentősebben, 11-ről 19 százalékra emelkedett a táblagéppel rendelkezők aránya.

A folyamat előrehaladása a hagyományos eszközökkel való ellátottság csökkenésében is megmutatkozik. A hagyományos PC-k jelenléte a háztartásokban 4 százalékponttal (78-ról 74-re) esett és – ha csak meglehetősen kis mértékben is –, de laptopból is kevesebbet (58 helyett 57 százaléknyit) regisztrált a GfK felmérése.

Az okostelefon és táblagép birtoklás a felmérés szerint komoly mértékben együtt járó jellemző. Alig találni olyan táblagép tulajdonost, akinek ne lenne okostelefonja is. A táblagépek terjedése tehát nem igazán növeli a mobilinternezetők táborát, inkább a használat lehetséges formáit bővíti.

Az eszközellátottságban bekövetkezett változás mértékéhez képest az internethasználat terén lényegesen nagyobb dinamikát tapasztaltak a kutatók. Ugrásszerű növekedésnek nevezhető, hogy a tavalyi 39 százalékhoz képest a vizsgált célcsoportnak több, mint fele (51 százaléka) internetezik mobileszközén keresztül. Elmondható, hogy nem csak a mobilinternet használat, hanem ennek a teljes internethasználaton belüli részaránya is emelkedett. Azoknak az aránya, akik „jelentősnek” minősítik azt a időmennyiséget, amit a mobileszközök jelentenek a saját teljes internetezési tevékenységükből 17 százalékról 23 százalékra nőtt.

A mobilinternet-használat jellegéből fakadóan persze nem arányosan veszi át minden téren a szerepet: vannak olyan tevékenységek, amelyeket a fogyasztók sokkal jellemzőbben végeznek kis képernyőn, míg másokat továbbra is inkább a hagyományos PC-ken, laptopokon szeretnek végezni.

Jelenleg még nincsen egyetlen olyan tevékenység sem, amely már többségében mobileszközön történne. A legközelebb ehhez (37-40 százalékos aránnyal) a chatelés, a közösségi oldalak látogatása és a térképalkalmazások használata áll. A fejlődés dinamikája arra enged következtetni, hogy a mobil- és hagyományos internetet is használók körében e tevékenységek egy-két éven belül inkább mobileszközön fognak történni.

Az egyes fix és mobil eszközök jelenléte a háztartásokban, 2013-2014 
(az adatok százalékban kifejezve)


2013
2014
PC
78
74
Laptop
58
57
Okostelefon
49
54
Táblagép
11
19



Forrás: GfK