A teljes magyar m-commerce piac 2012-ben 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re azonban több mint 14 milliárd forintos volumen várható. Ez a PayPal Ltd. kutatása szerint 2015-re elérheti az évi 20 milliárd forintot is.
A közlemény idézi Boros Botondot, a PayPal Ltd. üzletfejlesztési menedzserét, aki elmondta: felmérésük szerint Magyarországon jelenleg már minden tizedik online fizetés okostelefonról történik, és minden harmincadik táblagépről.
Ezekkel az arányokkal Magyarország első helyen áll a régióban a mobilos fizetéseket tekintve. Lengyelországban például az online fizetések 8 százaléka történik okostelefonról és 3 százaléka táblagépről, Csehországban pedig 7 százalék, illetve 2 százalék az arány.
A közleményben kitérnek arra, hogy Magyarországon jelentős az élelmiszer-kereskedelemben az online vásárlók aránya, eléri a 26 százalékot. Ebből 12 százalék az okostelefonról és 14 százalék a táblagépről történő fizetések aránya.
A közleményben kitérnek arra, hogy Magyarországon jelentős az élelmiszer-kereskedelemben az online vásárlók aránya, eléri a 26 százalékot. Ebből 12 százalék az okostelefonról és 14 százalék a táblagépről történő fizetések aránya.
Forrás: MTI