NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. június 18.

Díjnet.hu - Az internetes háztartások 20 százaléka használja az online fizetési felületeket, 2014. június

Az interneteléréssel rendelkező magyar háztartások 72 százaléka használna olyan rendszert, amelyen keresztül az interneten, ingyenesen fizetheti be számláit. 

Ez derül ki a dijnet.hu online számlafizetési rendszert üzemeltető Díjnet Zrt. országos, 1500 főt megkérdező kutatásából. Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója úgy véli, a jelentős igény és a különböző internetes számlafizetési felületek mindössze mintegy 20 százalékos tényleges használata alapvető ellentmondás, amely megmutatja: az érdeklődő számlabefizetők többsége nincs tisztában a lehetőségekkel, amelyek révén megszabadulhat a hagyományos számlafizetés általuk kiemelt fő kényelmetlenségeitől.

A 3,8 millió magyar háztartásból körülbelül 2,5 millió rendelkezik interneteléréssel; ezek közül a Díjnet becslése szerint körülbelül mindössze 500 ezren használják a már elérhető online számlafizetési felületeket, annak ellenére, hogy azok száma, akik szívesen használnák, megközelítheti a 2 milliót. "Az eredmény érdekes ellentmondást jelez, végletesen leegyszerűsítve: ha a számlabefizetésről van szó, a megkérdezettek mást tesznek, mint amit leginkább szeretnének" - emelte ki Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. - "Mivel az internetes fizetéstől csak elenyésző mértékben zárkóztak el a megkérdezettek, a fő ok jól láthatóan az információhiány: a válaszadók 57 százaléka nincs tisztában azzal, hogy az online számlafizetés ingyenes, illetve azzal, hogy az általuk megjelölt fő számlakezelési kényelmetlenségek internetes fizetéssel mind elkerülhetők."

A számlák hagyományos, papíralapú kezelésével és befizetésével kapcsolatban a megkérdezettek három jellemző problémát emeltek ki: 54 százalék számára a sorbanállás és az ügyintézés időigénye, 32 százalék esetében a számlák tárolása és utólagos kezelése, visszakeresése, míg 22 százalék szerint az egyes számlák befizetésének nyomon követése okozza a legfőbb kellemetlenséget. A válaszadók mindössze 25 százaléka gondolta úgy, hogy számára ezek az adminisztratív feladatok nem jelentenek problémát.

 Hasonló, 27,6 százalékos azoknak az aránya, akik egyéb rendszeres díjfizetéseikhez gyakran használják a csoportos beszedési megbízást, az internetes banki átutalást vagy az internetes bankkártyás fizetést, de közüzemi számlák kiegyenlítéséhez ritkán vagy egyáltalán nem élnek ezekkel a fizetési módokkal. A szakértő szerint az internetes számlafizetésnek ezeken a csoportokon belül is van jövője, tekintve, hogy az elektronikus számlázási rendszerek használatától ma a megkérdezettek mindössze 5 százaléka zárkózik el.

"A felmérésből egyértelműen levonható az a következtetés is, hogy minél több ismerettel rendelkezünk az elektronikus számlázási rendszerekről, annál szívesebben váltanánk ezek használatára" - hangsúlyozta Majtényi Kálmán. - "Azok körében, akik egyáltalán nem ismerik a konkrét lehetőségeket, a váltási hajlandóság 53 százalék; az egy-egy adott rendszert már ismerő, de nem használó számlabefizetőknél ez az arány már 67 százalék; azok pedig, akik pontos ismereteket kapnak, korábbi ügyintézési szokásaiktól függetlenül 80 százalékban szívesen térnének át internetes számlafizetésre."

Forrás: Díjnet.hu