NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. június 4.

Google - Vásárlás közben is használja a hálózatot az internetezők 14 százaléka, 2014. május

A Google megbízásából készült kutatás szerint Magyarországon szinte minden negyedik internetező első dolga ébredés után, hogy felmenjen a netre és minden harmadik internetező nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életét internet nélkül. Környékbeli országokkal – Csehországgal, Szlovákiával, Romániával és Lengyelországgal – összehasonlítva Magyarországon a legnagyobb az internetpenetráció, 62% az internetet szinte naponta használók aránya. 

Okostelefonját, tabletjét pedig az internetezők 63%-a hívja segítségül, amikor felmenne a netre. Az emberek Magyarországon is hétköznapi helyzetekre keresnek megoldást az interneten, olyan szolgáltatásokat használnak, melyekkel egyszerűbbé, kényelmesebbé tehetik az életüket.

A Google Háznak a Google néhány napra átalakított budapesti oktatóközpontja, a Google Ground adott otthont. Egy modern, színesen, a Google stílusában berendezett házban mutatták be, hogyan használják ma a magyarországi internetezők technológiát, és hogyan tudnák még kényelmesebbé, egyszerűbbé tenni az életüket az internet, okostelefonjuk, tabletjük, számítógépük segítségével.

Szórakozás

A magyarországi internetezők 98%-a otthonról is használja az internetet, 32%-uk még tévénézés közben is netezik. Szórakoztató videókat keresnek a YouTube-on, zenét hallgatnak az interneten, a távol lévő barátaikkal, családtagjaikkal a neten tartják a kapcsolatot. Ha pedig van mit kipróbálni, szívesen kísérleteznek az új technológiákkal is.

A magyarországi YouTube nézők kedvenc témái közé tartoznak a mozifilmek ajánlói (75%-uk néz erről videókat), az oktatóvideók (66%-uk nézi), 32%-uk keres útmutatást a YouTube-on, hogy hogyan kell elkészíteni, vagy megjavítani valamit, 28%-uk edz YouTube videók alapján, 26%-uk a főzős videókat is követ, 15%-uk pedig sminkes videókat is néz. Minden tizedik magyarországi internetező mondta azt, hogy ő is tölt fel a YouTube-ra videót. Miközben sokan néznek és töltenek fel videókat, megszületett a magyarországi YouTube sztárok második generációja is – tizenéves fiúk, lányok lépnek ki a YouTube-ra és gyűjtenek sok tízezer rajongót, de a hagyományos média világából ismert szereplők is indítanak csatornát itt.

Nem csak videókat keresnek a magyar internetezők sem, ha kikapcsolódásra vágynak. 52%-uk mondta azt, hogy zenehallgatásra, rádiózásra is használja az internetet. Az ő kényelmüket is szolgálja a Magyarországon is immár több mint 20 millió dalt kínáló Google Play Zene. Szinte minden ötödik magyarországi internetező pedig olvas e-könyveket is. Már ők is a világ legnagyobb e-könyvesboltjából válogathatnak, hiszen a könyvek már megérkeztek a magyar Google Play áruházba.

Ha pedig a családdal, barátokkal való kapcsolattartásról van szó, a magyarországi internetezők 34%-a nyilatkozott úgy, hogy az interneten bonyolított videohívásokat is használ erre a célra. Ők a Magyarországon is elérhető Google Hangouts segítségével akár telefonról, tabletről, asztali gépről is a világ bármely tájáról, egyszerre, akár tíz helyről is ingyenesen összekapcsolódhatnak egy videobeszélgetésre.

Tanulás

Minden ötödik magyarországi internetező iskolából, felsőoktatási intézményből is internetezik. Az internetezők 77%-a nyilatkozott úgy, hogy információkeresésre is használja a netet. Őket már magyarul is segíti a keresett kifejezéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat összefoglaló, a Google kereső jobb oldalán megjelenő panel.

A diákoknak – de minden művészetkedvelőnek – különleges kulturális felfedezéseket tartogat az Art Project, a Google virtuális globális múzeuma, ahol már öt magyar múzeum műkincsei is láthatóak. Az világörökség részeit pedig a World Wonders Project repíti el mindenki nappalijába.

A tanulás, közös munka során pedig hasznos segítséget jelent a Google Drive ingyenes tárhelyével, közösen szerkeszthető, bárhonnan elérhető dokumentumaival, prezentációival.

Főzés

A magyarországi internetezők 58%-a recepteket is keres az interneten, 14%-uk pedig még vásárlás közben is internetezik. A receptek keresésénél azonban nem állnak meg, 26%-uk a YouTube-ról merít ihletet, főzős videókat keres, amikor készítene valami finomat.

Világszerte számtalan ismert sztárséf indított már saját csatornát a YouTube-on. Milliók nézik Gordon Ramsey vagy Jamie Oliver videót, a napokban pedig – az ismert magyar séfek közül elsők között – Zsebszakács néven indított YouTube csatornát Buday Péter.

A főzés közben segítségükre lehet a magyarul is értő Google Voice Search, a hangalapú keresés. Elég beszélni a telefonhoz vagy a tablethez, és a Google kereső máris ugyanúgy felmutatja a találatokat, mintha csak bepötyögték volna a szavakat – ami pedig főzés közben nem mindig egyszerű.

Utazás

A magyarországi internetezők nyaralásukat is az interneten tervezik: a Google Térképet használók ⅔-a a Google Térképet hívja segítségül, amikor nyaralásra, utazásra kerül a sor. Ez egyébként a legmasabb arány a környékbeli országokkal – Csehországgal, Szlovákiával, Romániával, Lengyelországgal – összevetve. Utazás közben a nyelvi akadályok leküzdésére kedvelt társuknak bizonyult a Google Fordító, 38%-uk mondta, hogy használja ha külföldre megy. A magyarországi internetezők 30%-a nyaralás közben sem csatlakozik le teljesen a világhálóról.

A magyarok ha éppen nem indulhatnak valós utazásra, a virtuális sétákat, utazásokat akkor is szeretik. Minden harmadik magyar Google Térkép használó nyilatkozott úgy, hogy a Street View-n tesz kirándulásokat. Ma már a világ számos országa mellett Magyarország városait, és történelmi, turisztikai, kulturális szempontból fontos helyeit is bárki bejárhatja az interneten.

A kutatást a Google megbízására az IIBR készítette 2014 márciusában CAWI (online kérdőíves) módszerrel “Internet a mindennapi életben” címmel. A kutatásban 5 országot vizsgáltak (Magyarországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát és Lengyelországot), minden országban 1000 fős, a 15 évnél idősebb internetezőkre nézve reprezentatív mintán.

Forrás: Google