NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. június 25.

KSH - Az internet-előfizetések száma 6,6 millió, növekedése 17 százalék egy év alatt, 2014. június

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2014 első negyedév végén meghaladta a 6,6 milliót, amely 17 százalékkal volt több a 2013 azonos időpontjában mért szintnél. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések közel 93%-át 7 szolgáltató biztosítja.

2014 I. negyedévében az összes internetes előfizetés 79%-a volt egyéni, míg 21%-a üzleti – ez egy év alatt 3 százalékpontos változást jelent az egyéni előfizetések javára.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 25%-kal bővült. A változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 26%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 63%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 4 százalékponttal lett nagyobb.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések száma 8%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja kisebb mértékben (0,4%) csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 4,4%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 13%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2014. I. negyedévben meghaladta a 41 milliárd forintot, ami folyó áron 1,3%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például online rendelés esetén az első hónapok kedvezményes, illetve a mobiltelefon előfizetések internethasználatot is tartalmazhatnak) és a díjak mérséklődésének. Az internetszolgáltatásokból származó árbevétel 37%-a a mobilinternetes előfizetésekből képződött, ez 13%-kal több mint egy évvel korábban.




Forrás: KSH