NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. június 24.

KSH - A mobiltelefon-előfizetések száma stagnál, a beszélgetések időtartama növekszik, 2014. június

A mobiltelefon-előfizetések száma 2014. I. negyedév végén 11,6 millió volt, az állomány egy év alatt gyakorlatilag nem változott, mindössze 43 ezerrel (0,4%-kal) bővült. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma – az előző negyedévekhez hasonlóan – emelkedett, a tárgynegyedév végén meghaladta a 6,2 milliót, amely 3,3%-os növekedést jelentett 2013 azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan a feltöltőkártyás előfizetések száma 158 ezerrel, aránya pedig egy év alatt 1,5 százalékponttal csökkent.

A havidíjas előfizetések számának növekedése a kedvező díjcsomagoknak, valamint a mobilinternetes böngészés egyre nagyobb népszerűségének köszönhető. A magyar lakosság egyre jobban preferálja a havidíjas előfizetési formát, amely arra vezethető vissza, hogy a havidíj egy része vagy akár teljes egésze lebeszélhető, illetve a kedvező percdíjak mellett az adatforgalom felső korlátja is megemelkedett. 2014. I. negyedév utolsó napján száz lakosra 118 mobiltelefon-előfizetés jutott, négyszer annyi, mint vezetékes.

A mobilhálózatból indított hívások időtartama 4,6%-kal növekedett egy év alatt, ezzel meghaladta a 4,6 milliárd percet. A saját hálózatba irányuló hívások időtartama 1,0, a más mobilhálózatokba történt hívások időtartama pedig 14%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest.

2014 első negyedévében összességében több mint 1,9 milliárd hívást kezdeményeztek a mobilhálózatokból, amely lényegében stagnált (-0,1%) 2013 I. negyedévéhez képest. (Az elmúlt negyedévhez képest a legnagyobb részarányt – 62% – képviselő, saját hálózatba irányuló hívások időtartama 0,7%-kal csökkent, míg a más mobilhálózatokba történt hívások időtartama ugyanakkor 1,6%-kal emelkedett.)

A tárgyidőszak alatt egy előfizetésre átlagosan 399 percnyi beszélgetés jutott, ami naponta 4,4 perc telefonálást jelentett. A küldött SMS-ek száma 5,1, az MMS-eké pedig 3,7%-kal csökkent egy év alatt. Az adatforgalom egy év alatti 26%-os növekedése egyrészt az okostelefonok terjedésére, másrészt pedig a nagyobb adatátviteli sebesség elérését lehetővé tevő hálózatfejlesztésekre vezethető vissza. Magyarországon 2011 óta a mobilszolgáltatók folyamatosan építik ki a negyedik generációs (4G) mobilhálózatot, amely segítségével a felhasználók az arra alkalmas mobiltelefonjaikkal gyorsabb internetezésre kapnak lehetőséget.

A vezetékes fővonalak száma – előzetes adatok szerint – 2014. I. negyedév végén 2,8 millió volt, ami több mint 220 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál. Ennek 43%-a VoIP-hangcsatorna (kábeltelevíziós, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), és 13%-a ISDN. A tárgyidőszak végén a száz lakosra jutó vezetékes fővonalak száma közel 29 darab volt.

A vezetékes hálózatból indított hazai és nemzetközi hívások száma együttesen 9,5%-kal, időtartama pedig 7,7%-kal csökkent 2013 I. negyedévéhez képest. A beszélgetések összesített idejének több mint harmada VoIPalapú volt. A gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése következtében az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgettek vezetékes telefonról (4,1 perc), mint mobiltelefonról (2,4 perc). Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő közel négyötödét tették ki a mobiltelefonról indított hívások.





Forrás: KSH