NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. június 20.

Vatera - Árucsoportonként jelentős eltérések az új és a használt termékek arányában, 2014. június

Az aukciós oldal februári kínálatának már 63 százaléka tartozott az új termékek kategóriába. 

A Vatera 14 évvel ezelőtti indulásakor még szinte csak használt holmik között böngészhettünk - olvasható a vállalat közleményében. Mostanra ez a kép alaposan megváltozott: a piactér kínálatában megtalálható új termékek aránya az előző év azonos időszakához viszonyítva 25 százalékot növekedett. Emellett idén februárban már 70 százalék fölött volt az olyan adás-vételek aránya, amikor kereskedőtől vásároltak a vaterázók.

"Egyes termékkörökben már egyenesen az számít ritkaságnak, ha használt holmit kínálnak eladásra. Ez a helyzet például az egészség és szépségápolás kategória esetében, ahol az ajánlatok 96 százaléka, míg a papír, írószer, irodatechnika szegmensben megjelenő termékek 95 százalék volt új februárban. Azzal pedig, hogy a Grando.hu internetes áruház is beolvadt a Vaterába, ez a jelleg tovább erősödik, és az oldalra látogatók még az eddiginél is több új terméket érhetnek el" - mondta Szanitter Áron, az Allegro Group piacterek üzletágvezetője.

Az új termékek slágerkategóriái közé tartoznak a szórakoztató elektronikai eszközök és a mobil- és vezetékes telefonok is, melyek esetében az új cikkek aránya közel 92 százalékos értéket mutat. Ékszerből és órákból is főleg újak jelentek meg idén februárban a Vaterán, 10 eladásra kínált termékből 9 tartozott ebbe a körbe. Az oldalon elérhető hangszerek, illetve stúdiótechnikai eszközök között a termékek 85 százaléka új, amely csaknem kétszeres növekedést jelent az elmúlt időszakban. A háztartási gépek és egyéb kisgépek kategóriában több mint 78 százalék az új termékek aránya, a nagy népszerűségnek örvendő számítástechnika eszközök között pedig több mint 72 százalék.

Természetesen vannak olyan kategóriák is, amelyekben egyértelműen a használt holmik uralják a kínálatot. Ilyen például a könyv, újság szegmens: az ebbe a körbe tartozó, eladásra szánt termékek 95 százaléka volt használt 2014 februárjában. A felhasználók tehát szívesen várnak egy-két hónapot, ha ezáltal kedvezőbben juthatnak a kikapcsolódást szolgáló olvasmányokhoz. Így van ez a konzolok és játékszoftverek esetében is: a kategória termékeinek mintegy 73 százaléka használt. Érthető, hisz az eggyel régebbi modell vagy a néhány hónapja kiadott játékszoftver vonzó alternatíva lehet azok számára, akik nem kívánnak vagyonokat költeni alkalmi hobbijukra.

Bár a ruházati termékek között évről évre nő az újak aránya, babaruházatból továbbra is inkább használtakat kínálnak a Vatera oldalán: az ebbe a kategóriába tartozó holmik háromnegyede volt használt, ami nem meglepő, tekintve, hogy legtöbbjük néhány hónap alatt úgyis fölöslegessé válik. Érdemes megjegyezni, hogy a meghirdetett új termékek átlagos értéke csupán 12 százalékkal magasabb, mint a használtaké, és vannak olyan kategóriák is, ahol akár még többet is kell fizetnünk a használt cikkekért. Ilyenek például a stúdiótechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, vagy a háztartási gépek. És természetesen ide tartozik a használt cikkek egy speciális esete, az antik, régiség valamint gyűjtemény kategóriába tartozó termékek, melyekben nem ritkák a több százezres, olykor milliós értékű "használt cikkek".

Forrás: Vatera