Lengyelországban:
- az online reklámkiadások 10 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték az 580 millió Eurot,
ezen belül a legnagyobb ágazatok a hirdetők között: - autóipar 16 százalék,
- pénzügyek 14 százalék,
- napi fogyasztási cikkek (FMCG) 13 százalék.
- Az online kampányok 9 százaléka használ videóhirdetéseket.
- a teljes reklámpiac több mint 2 milliárd Euro volt 2013-ban,
- a tévéhirdetések aránya 41 százalék,
- a nyomtatott hirdetéseké 25 százalék,
- az interneté 19 százalék,
- a rádióké 9 százalék,
- a köztéri reklámoké 6 százalék.
- Az online hirdetésekre fordított kiadások 19 százalékkal emelkedtek és elérték a 480 millió Eurot, ezen belül a legfontosabb hirdetési formák:
- display 250 millió Euro,
- keresők 110 millió Euro,
- tartalmi hálózatok 50 millió Euro.
- Az online kampányok 25 százaléka használ videóhirdetéseket.
- az online reklámkiadások 15 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték a 135 millió Eurot, ezen belül a legfontosabb hirdetési formák:
- display 56 millió Euro,
- keresők 50 millió Euro,
- listázások 20 millió Euro,
- mobil 6 millió Euro,
- email 3 millió Euro.
- Az online kampányok 4 százaléka használ videóhirdetéseket.
- az online reklámkiadások 18 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték a 66 millió Eurot,
ezen belül a legfontosabb hirdetési formák: - keresők 25 millió Euro,
- display 24 millió Euro,
- apróhirdetések és reklámkatalógusok 16 millió Euro.
- Az online kampányok 8 százaléka használ videóhirdetéseket.
Forrás: Gemius