NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. augusztus 14.

Gemius - Az online reklámtorta Csehországban és Szlovákiában növekedett a legnagyobb mértékben a Visegrádi országoknál, 2014. július

Az online reklámok trendjei a Visegrádi országokban - 

Lengyelországban:
  • az online reklámkiadások 10 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték az 580 millió Eurot,
    ezen belül a legnagyobb ágazatok a hirdetők között: 
    • autóipar 16 százalék, 
    • pénzügyek 14 százalék, 
    • napi fogyasztási cikkek (FMCG) 13 százalék. 
  • Az online kampányok 9 százaléka használ videóhirdetéseket. 
Csehországban:
  • a teljes reklámpiac több mint 2 milliárd Euro volt 2013-ban, 
    • a tévéhirdetések aránya 41 százalék, 
    • a nyomtatott hirdetéseké 25 százalék, 
    • az interneté 19 százalék, 
    • a rádióké 9 százalék, 
    • a köztéri reklámoké 6 százalék. 
  • Az online hirdetésekre fordított kiadások 19 százalékkal emelkedtek és elérték a 480 millió Eurot, ezen belül a legfontosabb hirdetési formák: 
    • display 250 millió Euro, 
    • keresők 110 millió Euro,
    • tartalmi hálózatok 50 millió Euro.
  • Az online kampányok 25 százaléka használ videóhirdetéseket. 
Magyarországon:
  • az online reklámkiadások 15 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték a 135 millió Eurot, ezen belül a legfontosabb hirdetési formák: 
    • display 56 millió Euro, 
    • keresők 50 millió Euro,
    • listázások 20 millió Euro,
    • mobil 6 millió Euro,
    • email 3 millió Euro. 
  • Az online kampányok 4 százaléka használ videóhirdetéseket. 
Szlovákiában:
  • az online reklámkiadások 18 százalékkal növekedtek 2013-ban és elérték a 66 millió Eurot,
    ezen belül a legfontosabb hirdetési formák: 
    • keresők 25 millió Euro,
    • display 24 millió Euro, 
    • apróhirdetések és reklámkatalógusok 16 millió Euro. 
  • Az online kampányok 8 százaléka használ videóhirdetéseket. 




Forrás: Gemius