NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. szeptember 25.

KSH - Az internet-előfizetések 79 százaléka egyéni, 2014. szeptember

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2014 II. negyedév végén meghaladta a 6,8 milliót, amely 16%-kal volt több a 2013 azonos időpontjában mért értéknél. A piac egyre inkább koncentrálódik: az előfizetések közel 93%-át 7 szolgáltató biztosítja. 2014 II. negyedévében az összes internetes előfizetés 79%-a volt egyéni és 21%-a üzleti. Ez a korábbi év azonos időszakához viszonyítva 3 százalékpontos eltolódást jelent az egyéni előfizetések irányába.

A fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 23%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 23%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 64%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 3,6 százalékponttal lett nagyobb.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül a kábelhálózatos előfizetések száma éves szinten 8,7%-kal nőtt, míg az xDSL-előfizetések csoportja kisebb mértékben csökkent. A szélessávú (kábeltévés és xDSLelőfizetés együtt) internet-előfizetés számának aránya egy év alatt 5,0 százalékponttal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 9,1%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek száma. A kapcsolt vonalas (modem) és ISDN-előfizetések száma tovább csökkent, az előző év azonos időszakához képest 20%-kal.

Az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2014. II. negyedévben meghaladta a 42 milliárd forintot, ami folyó áron 3,1%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például online rendelés esetén az első két hónap kedvezményes; mobiltelefonelőfizetések, melyek tartalmaznak internethasználatot is) és a díjak mérséklődésének. Az internetszolgáltatásokból származó árbevétel 38%-a a mobilinternetes előfizetésekből képződött, ami 13%-kal több mint egy évvel korábban.




Forrás: KSH