NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. október 16.

KSH - A telefonbeszélgetések átlagos hossza 3,8 perc vezetékesen és 2,3 perc mobilon 2013-ban

Magyarországon, 2013 végén 2 millió 991 ezer vezetékestelefon-fővonal működött, amelynek 11%-a ISDN, kétötöde pedig helyhez kötött VoIP. 2013-ban a vezetékes vonalak száma 2,2%-kal emelkedett, ezen belül mind a lakossági, mind pedig az üzleti vonalak száma növekedett az elmúlt évhez képest.

2013-ban az összes hangcsatorna 79%-a lakossági, 9,4%-a pedig az üzleti kategóriába tartozott, a szolgálati és nyilvános vonalak aránya csekély volt. A vezetékestelefon-szolgáltatás területén rendkívül magas a koncentráció, a négy legjelentősebb szolgáltatóhoz tartozott a vonalak 92%-a. Ugyanilyen magas az arány a VoIP-csatornák esetében is.

A kedvezménycsomag-ajánlatoknak köszönhetően a vezetékes vonalak száma növekedett, miközben
a vezetékes telefonokról kezdeményezett beszélgetések – internethívások nélküli – száma (1,3 milliárd) 5,7%-kal, összesített ideje (5,1 milliárd perc) 1,7%-kal csökkent egy év alatt.

Ezen belül a legnagyobb, 59%-os részarányú belföldi hívások száma közel 4,6%-kal, a 39%-kal részesedő helyi hívásoké majdnem 6,6%-kal volt kevesebb a 2012. évi értéknél.

A hívások időtartamának több mint 80%-a lakossági, 16%-a üzleti, töredéke pedig egyéb (nyilvános, szolgálati) hívás volt. Az elmúlt évben a helyi és belföldi hívások mellett a nemzetközi hívások ideje is csökkent (4%-kal).

A gyakran ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése következtében az előfizetők kevesebbszer, de átlagosan hosszabb ideig beszéltek vezetékes telefonról (3,8 perc), mint mobiltelefonról (2,3 perc).

Az egy vonalra jutó beszélgetések száma az előző évek tendenciáját követve csökkenést mutat: 450 darab volt, 37 darabbal kevesebb, mint 2012-ben.

A helyhez kötött VoIP-telefonálás fejlődését mutatja, hogy míg 2008-ban a vonalak 8,4%-a tartozott
ide, addig 5 évvel később már több, mint 39%-a. A hívások időtartamát tekintve az arány 8,8-ről 29%-ra nőtt.


Forrás: KSH