NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. november 18.

FPC - Szállásfoglalásnál csökken a telefon és az email aránya, 2014. október

Az internetes szolgáltatások fejlődése érezhető hatást gyakorol a szállásfoglalásokra is - ezt mutatják jelentős forgalmú hazai hotelek adatai. Két jelentős forgalmú dunántúli szálloda öt évre visszamenőleg vizsgálta meg foglalási adatait, amelyekből kiderül, hogy miközben változatlanul sokan érkeznek csoportosan mindkét hotelbe, az egyéni foglalások csatornái jelentősen megváltoztak 2009 óta.

Visszaszorulóban a telefon és az email, jönnek a saját foglalási rendszerek

Öt évvel ezelőtt a telefonos megkeresések a sárvári Spirit Hotel és a hévízi NaturMed Carbona esetében még a foglalások átlagosan 34 százalékát tették ki, ez a szám mára 27 százalék alá csökkent. A telefon visszaszorulása mellett az online csatornák térhódítása volt megfigyelhető, amelyeken ma már a foglalások közel harmadát bonyolítják a szállodák.

A különböző internetes foglalási módok között is komoly hangsúlyeltolódás volt megfigyelhető: míg 2009-ben az online megkeresések nagy része mindkét szálloda esetében e-mailen érkezett (átlagosan 88%), ez a szám idénre Hévízen és Sárváron is szignifikánsan csökkent (átlagosan 55%). A közvetítő weboldalak viszont egyre több vendéget hoznak mindkét hotelnek, az innen érkező foglalások aránya öt év alatt 11-ről 19 százalékra nőtt.

Szintén egyenletes növekedés tapasztalható a saját foglalási rendszerek esetében. Amíg a szállodákba érkező online foglalások mindössze 21 százaléka érkezett saját rendszerből 2011-ben, ma ez a szám 26 százalékot mutat. Különösen nagy a növekedés a Spirit Hotel esetében, amely már 2009-ben bevezette a saját rendszerét és 2010-re 3-ról 17 százalékra növekedett a saját felületről érkezett foglalások aránya, azóta pedig folyamatosan a harmadát teszik ki az összes megrendelésnek az innen érkező rezervációk.

"Mind hazai, mind pedig külföldi vendégeink haladnak a korral és egyre többen foglalnak a szálloda saját felületén szállást. A tapasztalat azt mutatja, hogy emellett azért is felkeresik a honlapunkat, hogy tájékozódjanak az egyedi állapotfelmérő és egészségmegőrző szolgáltatásainkról, ezért folyamatosan fejlesztjük és frissítjük az itt található információkat" - mondta el Lamperth Judit, az ötcsillagos sárvári Spirit Hotel Thermal Spa igazgatója.

"A szállodák saját foglalási oldalán keresztül érkező megkeresések növekedésében szerepet játszhat az is, hogy vendégeink szeretik minél egyszerűbben és gyorsabban lefoglalni szállásukat. Szerencsére ezt ma már az internet segítségével is megtehetik és mi azon dolgozunk, hogy ez a folyamat minél kényelmesebb legyen" - tette hozzá Tapodi Attila, a négycsillagos superior hévízi NaturMed Hotel Carbona igazgatója.

Forrás: Front Page Communications