NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. november 21.

GfK - Az okostelefonok eladásai 20 százalékkal növekedtek, 2014. november

2014 3. negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 9 %-os növekedést ért el 2013 hasonló időszakához viszonyítva. Annak ellenére, hogy a piac még mindig növekszik, a növekedés üteme csökkent. A teljes értékesítési összforgalom 122,2 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorja az okostelefonok, notebook-ok és a táblagépek szegmense volt, de a kis-és nagy háztartási gépek is eredményes negyedévet zártak.

Háztartási nagygépek: nem állt meg a növekedés

2014 harmadik negyedéve is hasonló növekedéseket produkált, mind az első két negyedév: 2013 azonos időszakához képest 23 %-kal nőtt a szektor. Mindegyik árucsoport kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött, de a legkiemelkedőbb teljesítményt a mosógépek, a szárítógépek és a mosogatógépek nyújtották. A mosógépeknél továbbra is a keskeny elöltöltős modellek generálják a legnagyobb növekedést, de a mosó-szárítógépeknél is jelentős bővülést figyelhetünk meg, bár ez utóbbi egy elég kis szegmens. A mosogatógépeknél a szabadon álló piac erősödött jobban, ezen belül a keskeny és a normál mosogatógépek egyenlő mértékben növekedtek.

Háztartási kisgépek: erős harmadik negyedév

Bár a háztartási kisgépeknél az év vége a legerősebb periódus, 2014 harmadik negyedéve is erőteljes növekedést hozott. Az előző év azonos időszakát 19 %-kal haladta meg az értékesítés. Átlagon felüli növekedésükkel a kávéfőzők, a porszívók, a kenyérpirítók és a szájápolási termékek járulnak hozzá leginkább a szektor bővüléséhez. A vasalóknál és a hajvágóknál azonban visszaesés tapasztalható, míg a szőrtelenítő készülékek csak minimálisan tudtak nőni.

Telekommunikáció: dinamikusan nőttek az okostelefonok

A szektor teljesítménye továbbra is nagyon erős, 2014 harmadik negyedévében a teljes eladás értékben 13 %-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Míg a hagyományos (feature) telefonok folyamatosan veszítenek a népszerűségükből – 40 %-ot csökkentek értékben tavalyhoz képest -, addig az okostelefonok szárnyalnak, értékben közel 20 %-kal mutatnak magasabb eladási szintet, mint tavaly. Az átlagárak tekintetében csökkenő tendencia figyelhető meg, a hagyományos telefonoknál komoly csökkenés, az okostelefonoknál pedig minimális mérséklődés formájában.

Információs technológia: közepesen erős növekedés, folyamatosan jó tablet szerepléssel

2014 harmadik negyedévében az IT szektor közepesen erős – 8 %-os – értékbeli növekedést tudhatott magáénak az előző év azonos időszakához képest. A régóta tartó trend továbbra is folytatódik, a legerősebb teljesítményt most is a tabletek érték el, amely tendencia állandósulni látszik, előreláthatóan a karácsonyi sikertermékek listáján ismét előkelő helyet foglalnak majd el ezek a termékek. A tabletek mellett szintén két számjegyű értékbeli növekedést értek el a monitorok és egerek árucsoportja.

Szórakoztató elektronika: enyhén visszaesett a piac Q3-ban

2014 harmadik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon negatívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 3 %-kal esett vissza.  Egyedül a lapostévék, játékkonzolok és akciókamerák tudtak erősíteni tavalyhoz képest. TV esetén a növekedés fő mozgatórugóját a 40 coll- és afeletti képernyő átmérőjű LED kijelzős lapostévék adták. A hagyományos audio- és video termékcsoportok (házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, set top box) kétszámjegyű visszaesést könyvelhettek el.

Irodatechnikai eszközök: a hardverek okozta közepes mértékű visszaesés

A szektor teljesítménye közepes mértékben – 8 %-kal – marad alul az előző év azonos időszakában tapasztalt eladásokhoz képest. A csökkenés legfőbb okozója a hardvereknek tudható be, a nyomtatók és a multifunkciós eszközök is kétszámjegyű visszaesést szenvedtek el, míg a kellékanyagoknál (toner, patron) vegyes az összkép, a tonerek eladása csökkent értékben, míg a tintasugaras patronoknál az irány épp ellentétes.

Fotó: erősen visszaesett a piac tavalyhoz képest 

A Fotó szektor 17 %-kal alacsonyabb értékesítési forgalmat jelzett 2014. harmadik. negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A szektorra folyamatos nyomás helyeződik az egyre javuló minőségű optikával rendelkező okostelefonok és táblagépek által. Kategóriaszinten egyedül a kompakt cserélhető objektíves fényképezők (MILC) voltak képesek növekedést felmutatni, bár ez utóbbi piac még túl kicsi ahhoz, hogy a negatív irányú teljes piaci trendet megfordítsa.



Forrás: GfK