2013-ban több mint minden negyedik megkérdezett, internetet használó vállalkozás rendelkezett profillal a közösségi oldalak valamelyikén. 12%-uk osztott meg videókat, képeket valamilyen multimédia-tartalmat megosztó oldalon keresztül, és 8%-uk használt wiki alapú, tudást megosztó eszközt.
A közösségi média eszközöket az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások használták a legnagyobb arányban. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások több mint fele rendelkezett profillal közösségi oldalakon.
A legkevésbé használt közösségimédia-eszköz a blog vagy mikroblog volt, nemzetgazdasági szinten a használati arányuk nem érte el a 3%-ot.
A vállalkozások elsősorban arculatuk vagy termékeik fejlesztése érdekében használták a különböző közösségimédia-eszközöket. Közel azonos arányban (8%) léptek kapcsolatba üzleti partnerekkel, egyéb szervezetekkel, illetve saját fogyasztóikkal vélemények, visszajelzések beszerzése érdekében közösségi média eszközökön keresztül. 7%-uk álláshelyeket is hirdetett meg ilyen módon.
Területi szempontból nincs jelentős különbség a megyék használati aránya között. Régiós szinten a legnagyobb és legkisebb arány közötti különbség minden közösségi média esetében 10 százalékpont alatt marad.
A wiki alapú, tudást megosztó eszközök kivételével – amelyeket Borsod-Abaúj-Zemplén
megyében használtak a legtöbben (12%) – minden közösségi média eszköz a fővárosban rendelkezik a legmagasabb használati aránnyal.
Forrás: KSH