Az üzleti folyamatok informatikai fejlődésének fontos mutatószáma a honlappal rendelkező vállalkozások elterjedtsége, illetve a honlapjaikon elérhető szolgáltatások sokszínűsége. 2013-ban a vállalkozások 61, az internetkapcsolattal rendelkező vállalkozások 69%-a rendelkezett saját honlappal.
A honlappal rendelkező vállalkozások 83%-a nyújtott termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban információt a weboldalán keresztül. Ugyanezen vállalkozások több mint negyede kínált lehetőséget online rendelésre, ami az elektronikus kereskedelem terjedésének alapvető mutatószáma.
A legnagyobb arányban (60%) a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások nyújtottak efféle szolgáltatásokat weblapjaikon.
Területi eloszlás szempontjából a honlapok használatában csak Dél-Dunántúl vállalkozásai értek el 2013-ban említésre méltó, 4 százalékpontos növekedést az előző évihez képest. A különböző honlapfunkciókat tekintve Közép-Magyarország arányai jellemzően az országos átlag felettiek, de nem kiemelkedően. A legnagyobb és legkisebb használati aránnyal rendelkező régiók közötti különbség az állásokra való jelentkezés lehetőségének kivételével minden esetben 10 százalékpont alatt marad.
A vállalkozás termékeiről és szolgáltatásairól a honlapon szerezhető információk kiemelkedő jelentőségűek lehetnek a vállalkozás szempontjából, ezt a lehetőséget a legnagyobb arányban a dél-dunántúli és a dél-alföldi vállalkozások vették igénybe (egyaránt 85%-ban). Az online megrendelés opcióját a legnagyobb arányban a Közép-Magyarországon működő vállalkozások nyújtották (28%), a megrendelések online követhetősége pedig Nyugat-Dunántúlon volt a legjellemzőbb (21%).
Forrás: KSH