NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2014. december 1.

KSH - A vállalkozások 61 százaléka rendelkezett honlappal 2013-ban

Az üzleti folyamatok informatikai fejlődésének fontos mutatószáma a honlappal rendelkező vállalkozások elterjedtsége, illetve a honlapjaikon elérhető szolgáltatások sokszínűsége. 2013-ban a vállalkozások 61, az internetkapcsolattal rendelkező vállalkozások 69%-a rendelkezett saját honlappal. 

A honlappal rendelkező vállalkozások 83%-a nyújtott termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban információt a weboldalán keresztül. Ugyanezen vállalkozások több mint negyede kínált lehetőséget online rendelésre, ami az elektronikus kereskedelem terjedésének alapvető mutatószáma.

A legnagyobb arányban (60%) a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások nyújtottak efféle szolgáltatásokat weblapjaikon.

Területi eloszlás szempontjából a honlapok használatában csak Dél-Dunántúl vállalkozásai értek el 2013-ban említésre méltó, 4 százalékpontos növekedést az előző évihez képest. A különböző honlapfunkciókat tekintve Közép-Magyarország arányai jellemzően az országos átlag felettiek, de nem kiemelkedően. A legnagyobb és legkisebb használati aránnyal rendelkező régiók közötti különbség az állásokra való jelentkezés lehetőségének kivételével minden esetben 10 százalékpont alatt marad.

A vállalkozás termékeiről és szolgáltatásairól a honlapon szerezhető információk kiemelkedő jelentőségűek lehetnek a vállalkozás szempontjából, ezt a lehetőséget a legnagyobb arányban a dél-dunántúli és a dél-alföldi vállalkozások vették igénybe (egyaránt 85%-ban). Az online megrendelés opcióját a legnagyobb arányban a Közép-Magyarországon működő vállalkozások nyújtották (28%), a megrendelések online követhetősége pedig Nyugat-Dunántúlon volt a legjellemzőbb (21%).


Forrás: KSH