NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. január 30.

Játéknet.hu - Az interneten történik a játékvásárlások 20 százaléka, 2015. január

Netre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott. A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu adatai szerint az oldalra érkező látogatások közel 22 százaléka már mobileszközökről érkezett. 
    A játékpiacon is egyértelműen látszik az online értékesítés előretörése: míg 2013-ban a forgalom körülbelül 10 százaléka érkezett az internetről, addigra 2014-ben már a játékvásárlások több mint egyötöde a weben történt. "A teljes magyar játékpiac - a videójátékokat nem számítva - mintegy 35 milliárd forint volt a tavalyi évben, becsléseink szerint ebből már 6-7 milliárdot tett ki az online értékesítés" - mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.

    Az internetes forgalom erősödése mellett a mobileszközök terjedése is jelentős hatást gyakorol a játékpiacra, a JátékNet.hu Webáruház szakértőinek várakozása szerint 2015-ben ez jelentheti majd az egyik legnagyobb kihívást. "Ezt a tendenciát már évek óta érezzük: webáruházunkban már 2013-ban is 10 százalék fölött volt a mobilról érkező látogatások aránya, 2014-ben pedig 22 százalékra ugrott" - emelte ki Bognár Ákos.

    20 százalék fölötti növekedés

    Az online játékforgalmazói piacot 2014-ben egyrészt az éleződő verseny, másrészt a hipermarketek szorítása határozta meg. A legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruház, a JátékNet.hu ugyanakkor - az előző évhez hasonlóan - így is kétszámjegyű növekedést produkált, a 2013-ban elért 1,4 milliárdos forgalmát több mint 20 százalékkal lépte túl. Az év során a legerősebb nap november 7-ére, az Internetes Vásárlás Napjára esett. A forgalom mellett a csomagszám is nőtt: az év végéig több mint 170 000 csomagot szállított ki a webáruház. A növekedés a költözést is szükségessé tette, a JátékNet.hu így jelenleg több mint 2000 négyzetméteres raktárról szolgálja ki vásárlóit.

    A cég eredményeit a szakma és a vásárlók számos díjjal is honorálták: a vállalat ismét bekerült a Deloitte Technology Fast 50 verseny regionális top10 mezőnyébe, elnyerte az Ország Boltja 2014 címet, emellett megkapta a Superbrands minősítést is.

    Erősödött az online fizetés 

    A JátékNet.hu adatai szerint 2014-ben mérséklődött a készpénzes fizetés népszerűsége, ugyanakkor a vásárlók közel 75 százaléka még mindig ezt a fizetési módot választja. "A készpénzes tranzakciók mintegy 5 százalékos csökkenése elsősorban az online fizetési megoldások, köztük az év során bevezetett PayPal rendszer javára történt" - mondta el Bognár Ákos.

    A szállítási módok között tovább erősödött a Pick Pack Pont, miközben a személyes átvétel csaknem negyedével visszaszorult, 2014 második félévében már csak a vásárlók egyhatoda választotta ezt a formát. A legnépszerűbb továbbra is a futáros kiszállítás - a megrendelések kétharmadánál döntöttek e mellett a vásárlók -, ugyanakkor a kedvezőbb árnak köszönhetően a következő években a Pick Pack Ponton történő átvétel további növekedése várható.

    Forrás: JátékNet.hu