NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. január 9.

KSH - Az internet-előfizetések száma 7 millió felett, 2014. december

Az internetpiac dinamikus bővülése folytatódott, az előfizetések száma 2014. III. negyedév végén meghaladta az 7 milliót, ami 14%-kal volt több az egy évvel korábbinál. A piac tovább koncentrálódik: az előfizetések több mint 93%-át hét szolgáltató biztosítja. 2014 III. negyedévében az összes internet-előfizetés 80%-a volt egyéni, míg 20%-a üzleti. Ez a korábbi év azonos időszakához viszonyítva 5 százalékpontos eltolódást jelent az egyéni előfizetések irányába.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 19%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, ami szintén 19%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 64,5%-a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 2,8 százalékponttal nőtt.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül a kábelhálózatos előfizetések száma éves szinten 8,1%-kal nőtt, az xDSL-előfizetések csoportja pedig stagnált (+0,1%). A szélessávú (kábeltévés és xDSL-előfizetés együtt) internet-előfizetés aránya egy év alatt 2,4 százalékponttal csökkent.

Egyelőre nem képvisel nagy részarányt (5,8%), de ez idő alatt 9,2%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló egyéb kategória előfizetéseinek száma. A kapcsolt vonalon (modem) és ISDNelőfizetések száma tovább csökkent, az előző év azonos időszakához képest közel 16%-kal.

Az internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel 2014. III. negyedévben 42,7 milliárd forint volt, ami folyó áron 4,5%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például online rendelés esetén az első két hónap kedvezményes; internethasználatot is tartalmazó mobiltelefon-előfizetések) és a díjak mérséklődésének. Az internetszolgáltatásokból származó árbevétel 39%-a a mobilinternetes előfizetésekből képződött, ami 17%-kal volt több, mint egy évvel korábban.





Forrás: KSH