NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. január 12.

nrc - Ágyban használja mobil eszközét 61 százalék, 2014. november

Összességében a 18-69 éves internetezők 58%-a birtokol valamilyen kisképernyős, internetképes eszközt, okostelefonnal 54%-uk rendelkezik, míg tablettel 16%-uk. A két kütyü közül legalább az egyiket 51%-uk használja internetezésre, ők jelentik az NRC „small screen” internetezői kutatásának célcsoportját. Őket faggattuk tehát részletesen arról, hogy mit, hogyan, miként és milyen helyzetekben tevékenykednek okoskészülékeiken.

A féléves rendszerességgel ismétlődő kutatássorozat első hullámának adatfelvétele 2014. februárjában zajlott. A „small screen” internetezőkre vonatkozó eredmények az NRC 500 fős, a kisképernyőn internetező 18-69 évesekre reprezentatív mintájából származnak, míg a penetrációs adatok ennek a mintának az alapjául szolgáló, teljes internetezői lakosságra vonatkozó kérdésblokkból.

A legtöbbekre jellemző szituáció az „ágyban, párnák közt” történő használat; a small screen internetezők 61%-ával fordult elő az elmúlt egy hónapban, hogy este, az ágyban használt valamilyen okoskészüléket közvetlenül az elalvás előtt internetezés céljából; míg a reggeli, közvetlen felkelés utáni használat 48%-ukra jellemző.

Nap mint nap belefutunk a tömegközlekedési eszközök megállóiban is okoskészülékeket nyomkodó emberekbe, akik néha annyira belemerülnek egy-egy játékba vagy a böngészésbe, hogy az utolsó pillanatban, már-már pánikszerűen kapaszkodnak fel a megállóba érkező járműre. Ez sem véletlen, sőt elég nagy a valószínűsége, hogy összeakadunk ilyen emberekkel, hiszen a kisképernyős eszközökön internetezők 57%-ával fordult elő az elmúlt hónapban az, hogy valamelyik közlekedési eszköz megállójában a kütyüjén internetezve ütötte el a várakozási időt.

A legtöbb „kütyün internetezőt” sorrendben az ágy és a megállók után munkahelyeken/iskolákban (56%) és a TV-k képernyői előtt (53%) találhatunk. Az utóbbi talán azért érdekes különösen, mert sokan azt gondolnák, hogy a tévéműsoroknak önmagukban is elégendőnek kellene lenniük a figyelem lekötésére. Ez sokak esetén nem így van – egyre jellemzőbb a multimédiás eszközök párhuzamos használata. Ilyen típusú párhuzamos használat inkább jellemző a nőkre, mint a férfiakra (60% vs. 47%), ami nem meglepő, sőt megerősíti azt a tudományos tényt, hogy a nők egyszerre több dologra is tudnak koncentrálni.

Mint látható, a kisképernyős eszközök egyre inkább részesei a mindennapjainknak. De hová fajulhat vajon még ez a jelenség? Eljöhet-e az az idő, amikor a többség már a házimunkát sem lesz képes elvégezni anélkül, hogy közben okoskészülékét nyomkodja? Ez jelenleg még „csak” 25%-ra, míg a sportolás közbeni használat 8%-ra – vagyis a testmozgás végzők alig ötödére – jellemző. Könnyen előfordulhat azonban, hogy pár év múlva már az edzőtermi gépek használata során vagy futás közben is evidencia lesz, hogy izzadságcseppjeink okoskészülékeinkre folynak.


Forrás: nrc