NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. január 21.

PayPal - A felesleges ajándékokat 25 százalék online értékesíti, 2015. január

A karácsony előtti időszakban mindenki a tökéletes ajándékot próbálja megtalálni szeretteinek, a statisztikák szerint azonban a magyar vásárlók 38%-a egy, vagy két alkalommal rendelt már olyan terméket, amely nem felelt meg elvárásainak. 

Tízből kilenc európainak pozitív a ünnepi időszakhoz való hozzáállása, 85% izgatottnak írja le magát, és a legtöbben egyetértenek azzal, az állítással, hogy szeretnek ajándékokat vásárolni. Ennek megfelelően a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos várakozások nagyon magasak. Miközben mindenki eredeti és egyedi ajándékot próbál találni, nagy a veszélye, hogy a választott termék végül nem felel meg a megajándékozott elképzeléseinek.

Eladni, jótékony célra felajánlani, vagy kidobni?

A modern technológia segítségével ma már könnyedén megkímélhetjük magunkat az offline vásárlással járó kényelmetlenségektől. Az online vásárlás sokkal gyorsabb és egyszerűbb, továbbá akár segítséget is adhat az ideális ajándék kiválasztásában. Egy pillantás a leggyakrabban vásárolt, vagy a legnépszerűbb termékekre, és máris a virtuális bevásárló kosárba helyezhetjük a megfelelő tárgyat. Mindazonáltal, sokszor hasonlóan nehéz eltalálni, hogy miről álmodnak családtagjaink, vagy barátaink, mintha a lottószámokat akarnánk megtippelni. Amennyiben mégsem sikerült a megfelelő ajándékot választanunk, gyakran felmerül a kérdés: mit tegyünk azokkal az ajándékokkal, amelyek valamiért szükségtelenné válnak?

A PayPal kutatása szerint a legnépszerűbb megoldás a felesleges ajándék online értékesítése (25%), ami nem csak az eladó számára remek megoldás, de jól jöhet azoknak is, akik a január folyamán igyekeznek megtaláni a legkedvezőbb ajánlatokat. Léteznek más megoldások is, mint az adott termék személyes elvárások szerint történő testreszabása (22%), a továbbajándékozás (13%), vagy a kidobás (11%).

Az aukciós oldalakon történő újraértékesítésen, vagy a valamilyen hasznos dologra történő elcserélés mellett, a legjobb módja, hogy ne menjen kárba a haszontalan meglepetés, hogy felajánljuk jótékony célra. Az olyan karácsonyi ajándékokat, mint a játékok, odaadományozhatjuk kórházaknak, árvaházaknak. A könyveket iskolák, könyvtárak számára ajánlhatjuk fel, míg a ruhaneműk a hajléktalan szállókon jelenthetnek nagy segítséget. Mindezek mellett az olyan weboldalakon, mint az eBay, vagy a Gumtree lehetőség van arra is, hogy a meghirdetett termék ára értékesítéskor automatikusan a felhasználó által meghatározott jótékonysági szervezet számlájára kerüljön.

Mindent egybevetve a legegyszerűbb megoldást mégis az kínálná, ha egész egyszerűen visszaküldhetnénk az árut az üzletnek, ahonnan vásároltuk. Ennek ellenére a magyarok 36%-a nem küldi vissza azokat a termékeket, amelyekkel elégedetlenek, elsősorban a visszaküldés költsége miatt (19%), a visszaküldéshez kapcsololódó eljárás bonyolultsága miatt (25%), vagy mert túl sok időt vesz igényben (6%).


Forrás: PayPal