Mi kell egy mobilinternet-előfizetőnek? A tapasztalatok szerint minden, ami egy ilyen, ma már alapvetőnek tekinthető szolgáltatástól elvárható, azaz legyen megbízható, mindenhol elérhető és megfizethető árú, némi fogyasztócentrikus, barátságos rugalmassággal – például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén.
De azért vannak érezhető hangsúlykülönbségek is a szolgáltatás különböző aspektusainak megítélésében a mobilinternet-használók körében. A legfontosabb a szolgáltatás megbízható működése – amit az igénybe vevők az 5-fokú skálán fontosság szempontjából 4,7-re értékeltek.
Nem sokkal számít kevésbé jelentős tényezőnek a mobilinternet lefedettség és szolgáltatás ára: mindkét tényező egyaránt 4,5-ös értékelést kapott.
Tehát megállapítható, hogy a mobilinternetet használók elsősorban azt szeretik, ha egy szolgáltató biztos szolgáltatást nyújt, széles lefedettséggel és megfelelő áron.
Okostelefon: együtt fekszünk – együtt kelünk, folyton velünk
Az emberi kapcsolatok fenntartását, folyamatosságát nagy mértékben segítette elő már maga a telefon, majd a mobiltelefon. Az internethez kapcsolódni tudó okostelefonok megjelenése és a mobilinternet elterjedése újabb lökést adott ennek a folyamatnak.
Az okostelefont használók 61%-a saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46% éjszaka is maga mellett tartja, míg 26% első dolga ébredés után ránézni.
Nem véletlenül: az okostelefonok egyre többek életében töltenek be egyre fontosabb szerepet, mára a jövő csodáiból az átlagember számára is elérhető és praktikusan kihasználható mindennapos eszközzé váltak, amellyel folyamatosan elérhető az internet, illetve annak szolgáltatásai.
Forrás: eNet