NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. március 27.

Gemius - Az online hirdetésekre kattintók 28 százaléka 35-44 éves Magyarországon, 2015. március

Milyen életkorúak azoknak az internetfelhasználók, akik rákattintanak az online hirdetésekre? Mi az iskolai végzettségük? Férfiak vagy nők? A válasz ezekre a kérdésekre országonként különböző a Gemius közép-kelet-európai kutatása szerint. 

A tanulmány szerint, Észtországban és Ukrajnában inkább a nők, mint a férfiak kattintanak a hirdetésekre (56% illetve 44%). Ennek épp az ellenkezője tapasztalható Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. Ezekben az országokban a férfiak alkotják a hirdetésekre kattintó internetezők több mint felét.

Hasonló különbségek figyelhetők meg az életkor terén. Például a hirdetésre kattintó 16–24 éves internetező korosztály aránya a legmagasabb Ukrajnában (27%) és Romániában (26%), míg a legalacsonyabb Horvátországban (8%).

Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik, vagy megkezdett középiskolai tanulmányokat folytat.

Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik, vagy megkezdett középiskolai tanulmányokat folytat.


Forrás: Gemius