NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. március 24.

Gemius - Az online vásárlások átlagos kosárértéke 20.460 forint a gyakori vásárlóknál, 2015. március

Az internet korában a fogyasztói preferenciák alaposan megváltoztak. A vásárlók legtöbbször már a boltba való belépés előtt eldöntik, hogy mit akarnak vásárolni. A hazai e-kereskedelmi trendeket vizsgálva kiderült hogy:

A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjuk, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.

A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.

2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.

A jövőben várhatóan az online élelmiszer-vásárlás fog leginkább nőni, ha az egyes vásárolt kategóriákat nézzük.

Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben. (Megjegyzés: a gyakori vásárlókat kérdeztük, így az átlagos kosárméret is magasabb, mint a ritkán vásárlók körében)

A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.

A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.



Forrás: Gemius