NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. június 1.

Gemius - A LinkedIn magyar felhasználóinak 54 százaléka férfi és 46 százaléka nő, 2015. május

A LinkedIn egy nemzetközi online közösség, amely megkönnyíti létrehozni és fenntartani a szakmai és üzleti kapcsolatokat. Magyarországon és Ukrajnában, a férfiak vannak túlsúlyban az oldalon, míg Oroszországban és Lengyelországban több a nő, mint férfi a LinkedIn közösségi oldalon. 

A LinkedIn egy nemzetközi online közösség, amely megkönnyíti létrehozni és fenntartani a szakmai és üzleti kapcsolatokat. Tizenkét év telt el az online közösségi oldal 2003. májusi indulása óta. Ebből az apropóból a Gemius most azt elemezte, mely országokban népszerűbb a nők körében a Linkedin.com honlap, és mely országokban vannak túlsúlyban a férfi látogatók. Az adatok 2014. augusztus és 2015. január közötti időszakra vonatkoznak és reprezentatívak a 18-69 éves internethasználókra azon közép- és kelet-európai országokban, ahol a Gemius internetes kutatásokat végez (Magyarország, Lengyelország, Fehéroroszország, Ukrajna, Oroszország, Románia).

Romániában az internet-felhasználók egytizede használja a LinkedIn-t 

Kiderült, hogy a vizsgált közép-kelet-európai országok közül Romániában a legnépszerűbb a LinkedIn. Az adatok azt mutatják, hogy a vizsgált hónapokban tízből egy román internetező látogatta meg a LinkedIn weboldalt (havonta átlagosan az internetfelhasználók 11 százaléka). A vizsgált országok közül a legszerényebb érdeklődést Fehéroroszországban regisztrálták a szolgáltatási iránt, ahol egy adott hónapban csupán az internetezők három százaléka kereste fel a LinkedIn-t.

Összehasonlításképpen, Dániában, ahol fejlettek az információs és kommunikációs technológiák, ott az internetfelhasználók egynegyede (24 százalék) látogatja a LinkedIn-t. Itt a felhasználók több mint fele férfi (52 százalék).

Tipikusan női webhelynek számít Oroszországban és Lengyelországban 

A LinkedIn tagok nemek szerinti elemzése azt mutatja, hogy Oroszországban és Lengyelországban, a látogatók többsége nő. Oroszországban a felhasználók 56 százaléka nő, Lengyelországban pedig 52 százalék.

Férfi túlsúly a tagok között 

Eközben a férfiak vannak túlsúlyban a LinkedIn-en Ukrajnában (57 százalék) és Magyarországon (54 százalék).



Forrás: Gemius