NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. június 9.

GfK - Az online vásárlások 12 százaléka külföldi honlapokon történik, 2015. június

A GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adatai a hazai online kereskedelem nagyfokú koncentráltságát mutatják. A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.

A magyar lakosság 75 százaléka, azaz négyből hárman legalább hetente használják az internetet, ráadásul minden második honfitársunk naponta intenzíven internetezik. Az internethasználat elterjedése és a széles online árukínálat az e-kereskedelem motorja, amit jól példáz, hogy már a havonta internetezők kétharmada vásárolt online.

A GfK 2015 első féléves E-commerce Riportjában foglalt adatokból továbbra is az látszik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, hiszen közel minden második megrendelés (a megrendelések 47 százaléka) a legnagyobb 30 cég weboldalán történik. A fennmaradó 53 százalékon több ezer weboldal osztozik. A top 10 a hazai online vásárlások egyötödét realizálja.

​Az egyes szereplők között hónapról hónapra lehet átrendeződés, így van olyan hazai webshop is, amely az idei első negyedévben 70 százalékkal is meg tudta növelni vásárlóinak számát a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva.

„Abban nincs változás, hogy a vezető, azaz legtöbb megrendelést felvevő weboldal nem hazai: Magyarország legtöbbet használt weblapja az eBay. Az amerikai eredetű weboldal az összes magyarországi fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki magának a 2014. november és 2015. április között eltelt hat hónapban” – mondta el Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

A rangsorban második szereplő az összes online vásárlás 4,6 százalékát tudhatja magáénak, míg a harmadik legnagyobb online oldal 3,7 százalékot. A webshopok Top 30 listájára a vezető eBay mellett az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com jutottak be külföldről. A listán szereplő többi online áruház Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező webshop.

A hazai és nemzetközi webshopok iránti kereslet megoszlásáról elmondható, hogy az elmúlt hat hónapban az összes vásárlás 88 százaléka realizálódott hazai (azaz a működtető vállalkozás eredeti bejegyzésének helyszínétől függetlenül a .hu domainnevű) oldalon, és 12 százaléka külföldi (azaz a vizsgálati kritériumok szerint nem .hu domainnevű) oldalon.

A nem hazai oldalakon a tipikus vásárlási kategóriák a ruházat és kiegészítők, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, a telefon és IT-kiegészítők.

A kulturális termékek esetében (könyvek, belépőjegyek) a nyelvi adottságok miatt, illetve a nagyméretű műszaki cikkek esetében a szállítás miatt egyértelműen a magyar oldalak dominanciája látszik. A játék és sporteszköz kategóriákban azok a hazai oldalak a legjelentősebb szereplők, ahol a vevő és az eladó közvetlenül találják meg egymást.


Forrás: GfK