NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. június 10.

Simple - Online színházjegyet az 50 év felettiek kedvezménnnyel szívesen vásárolnak, 2015. május

A számítógépen keresztüli internetes vásárlás mára elfogadottá vált, de a mobileszközükkel online vásárló okostelefon tulajdonosok száma is folyamatosan nő. Aki már próbálta, nagy valószínűséggel több területen is ezt a megoldást választja. A kulturális programok esetében pedig sokan már nemcsak a mozi-, de a koncert- és a színházjegyet is így szerzik be, akár az előadás előtti utolsó pillanatban – derül ki a Ma este Színház! és a Simple közös felméréséből. 

A kutatás apropójául az szolgált, hogy a last minute színházjegyeket értékesítő Ma este Színház! oldal ajánlatai mostantól új platformon, a Simple mobiltelefonos alkalmazásban is elérhetővé váltak.

A több mint 2500 színház iránt érdeklődő részvételével készített nem reprezentatív, online kutatás eredményei szerint a válaszadók leginkább e-mailezésre (93%) és közösségi aktivitásokra (88%) használják okostelefonjaikat, de a kulturális programok, a szabadidős tevékenységek felkutatása (84%), illetve a mozi-, színház- vagy koncertjegy-vásárlás is egyre fontosabb igény. Minden második megkérdezett vásárolt már jegyet a mobileszközén, többségük rendszeresen választja ezt a megoldást és igényli, hogy telefonon keresztül vehesse meg és használhassa fel a jegyeket, nyomtatás nélkül.

Az okostelefonos jegyvásárlók kényelmesebbnek találják a mobilon kezdeményezett tranzakciókat a többi megoldásnál. Az online vásárlással szimpatizálók körében felülreprezentáltak a teljes munkaidőben dolgozók (30%), a középkorúak (34%), illetve a felsőfokú végzettségűek (32%) és a budapestiek (30%). A kutatás résztvevőinek nyitottságát jelzi, hogy több mint kétharmaduk egyre több új funkciót próbál ki készülékén, például a parkolási díj rendezését, az autópálya matrica vásárlást, vagy az ételrendelést.

„A kutatásból egyértelműen látjuk, hogy egyre többen bíznak az okostelefonos vásárlás biztonságában és kifejezetten keresik azokat a kényelmes megoldásokat, amelyekkel időt spórolhatnak, vagy esetleg jobb ajánlatokat is elérhetnek. Ezért kezdtünk együttműködésbe az OTP Mobillal: már a Simple alkalmazással is megvásárolhatóak a Ma este Színház! kedvezményes jegyei. Így akár a reggeli metrózás közben is megszervezheti a teljes esti programját az érdeklődő” – mondta Limbacher Tivadar, a last minute színházjegy vásárló oldal alapítója.

Májustól ugyanis a Simple app Jegy szolgáltatásának részeként is elérhető a Ma este Színház! kínálata, így egyszerűen, akár néhány kattintással kiválaszthatóak és meg is vásárolhatóak a jellemzően fél áron kínált színházjegyek. Az alkalmazás további szolgáltatásainak kihasználásával akár egy teljes este minden fizetését intézhetjük mobiltelefonnal.

„A Ma este Színház! egy olyan magyar sikertörténet, ami a kezdetektől fogva inspirál minket. Az oldal és a Simple alkalmazás szellemisége azonos célkitűzéseken alapul, azaz hogy minél több élményhez juttassuk a felhasználóinkat. Ezért is tartottuk fontosnak, hogy a szolgáltatásainkban megjelenjenek a Ma este Színház! last minute ajánlatai” – mondta Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka vásárolt már online, jellemzően számítógépen keresztül az elmúlt fél évben, a kitöltők 37 százaléka pedig mobilon is megtette ugyanezt. Emellett a válaszadók 82% százaléka foglalt már szállást online, 70% rendelt ételt, 59% vett már repülőjegyet, 53% élelmiszert vagy ruhaneműt, 27% pedig mind a négy kategóriában folytatott már online vásárlást. Külön érdekesség, hogy a last minute színházjegyek különösen kedveltek az 50 év felettiek körében, többségük többször is élt már ezzel a lehetőséggel. Ők és a csoporton belül a nyugdíjasok azok, akik a legtöbbet járnak hasonló kulturális programokra.

A felmérés tehát jelzi, hogy mára egyre általánosabbá és elfogadottabbá válik az online vásárlás, másrészt a vásárlók egyre szélesebb körében már a mobil platformokat is használják erre a célra, illetve nyitottak az új, mobilos megoldásokra.

Forrás: Simple