NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. július 13.

GKID - A TOP 10 webáruház fele magyar tulajdonú, 2015. július

A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát.

Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a GKI Digital TOP10 listája mutatja a legpontosabban a magyarországi e-kereskedelem szereplőinek fontosságát.

Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintettük mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.

Listánk rangsorát 1400 webáruházat érintő piackutatásunk és szakértői elemzésünk segítségével képeztük, a kapott adatokat pedig összevetettük a cégek nyilvánosan is elérhető adataival.

10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom

A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.

A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

A listaalkotási szabályaink értelmében nem rangsorolunk hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehetünk el említés nélkül. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.

A TOP 10 listája:
  • Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
  • Mall.hu 
  • eMAG
  • Libri–Shopline (magyar tulajdonú cég)
  • Media Markt
  • Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
  • iPon (magyar tulajdonú cég)
  • Tchibo
  • Tesco
  • Fashion Days
  • Játéknet (magyar tulajdonú cég) 
50% hazai, 50% külföldi

A TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet).

A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).

Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán

A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, fontosnak tartottuk, hogy néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgáljunk. Ezek:

5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):
  • Media Markt
  • Bónusz Brigád
  • Tchibo
Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):
  • Extreme Digital
  • Libri–Shopline
  • Bónusz Brigád
5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):
  • Bónusz Brigád
  • Manna
  • eOptika


Forrás: GKI Digital