NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. október 20.

MC - Már több mint 7.600 internetes áruházban lehet bankkártyával fizetni, 2015. október

Tovább nőtt az elektronikus fizetési eszközök használata 2015. második negyedévében. 

A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai szerint nem csak a kártyás vásárlások terén figyelhető meg ugrásszerű növekedés, de az internetes bankkártyás fizetések száma is jelentősen emelkedett 2014-hez képest.

A jegybank adatai szerint 2015 második negyedévében tovább nőtt a bankkártyás vásárlási forgalom, a belföldi tranzakciók számában 19,1%-os, értékében pedig 18,6%-os emelkedés volt megfigyelhető az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az egyérintéses tranzakciók esetében ennél is jelentősebb bővülést figyelhetünk meg: számuk 27%-kal, értékük 35%-kal nőtt 2015 első negyedévéhez képest. Az adatokból kiderül, hogy továbbra is a kisebb összegeket fizetjük egyérintéssel: míg egy hagyományos tranzakcióval történő vásárlás átlagértéke 7764 forint, addig egyérintéssel kevesebb mint felét, átlagban 3644 forintot fizetünk.

Az egyérintéses fizetés terjedését segíti az is, hogy folyamatosan bővül az érintőkártyás pénzforgalmi infrastruktúra. Az érintőkártyák száma 2015. második negyedévében is gyors ütemben emelkedett, az előző negyedévhez képest 7%-kal, az elmúlt év azonos időszakához képest 54%-kal nőtt számuk. Így a 4,2 millió darab érintőkártya az összes fizetési kártya 47 százalékát teszi már ki. Mára a bankkártya-elfogadó (POS) terminálok 55 százaléka rendelkezik az egyérintéses fizetést lehetővé tevő funkcióval, ez 10 százalékos bővülést jelent 2015 első negyedévéhez viszonyítva.

"A MasterCard Kelet- és Közép-Európai (CEE) divíziója élen jár az innovációban. Az egyérintéses fizetés már jelen van a legtöbb piacon: a MasterCard és Maestro kártyákkal végrehajtott, bolton belüli tranzakciók összességének 61% egyérintéses Csehországban, ezt követi Lengyelország 41%-kal, Magyarország és Szlovákia pedig majdnem eléri a 30%-ot a MasterCard adatai szerint. A MasterCard digitális fizetési szolgáltatása, a MasterPassTM Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Romániában is elérhető. Ezek az eszközök is azt jelzik, hogy a fizetés jövője már nem egy futurisztikus világ, ez már a jelen - hangsúlyozta George Simon, a MasterCard Közép- és Kelet-Európáért felelős divízió-elnöke.

A Magyar Nemzeti Bank friss adataiból az is látszik, hogy az internetes bankkártya-elfogadóhelyek bővülésével párhuzamosan az online vásárlási tranzakciók száma is számottevően emelkedett. 2015. második negyedévében hazai kártyával több mint ötmillió darab internetes vásárlási tranzakció valósult meg a magyarországi fizetésikártya-elfogadó hálózatban, közel 52 milliárd forint értékben. Az ilyen tranzakciók száma 44%-kal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest, értékük pedig 51%-kal nőtt. Három hónap alatt hat százalékkal nőtt az internetes elfogadóhelyek száma, ez azt jelenti, hogy a hazai pénzforgalmi szolgáltatók hálózatában már több mint 7600 internetes áruházban lehet bankkártyával fizetni.

Forrás: MasterCard