NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. november 30.

KSH - A vállalkozások 61 százaléka rendelkezett honlappal 2014-ben

A magyar vállalkozások lényegesen kisebb hányada élt az internet adta lehetőségekkel, mint az uniós átlag.

A honlapok elterjedtségét tekintve Magyarországon a cégek 61%-a rendelkezett honlappal 2014-ben, ezzel hazánk az uniós rangsor alsó harmadában helyezkedett el, 13 százalékponttal lemaradva az uniós átlagtól.

Legnagyobb arányban a finn (95%) és a dán (91%) vállalkozások működtettek honlapot.

Hazai folyamatok

Az üzleti folyamatok informatikai fejlődésének fontos mutatószáma a honlappal rendelkező vállalkozások aránya, illetve a honlapjaikon elérhető szolgáltatások sokszínűsége. 2014-ben a hazai vállalkozások 61, az internetkapcsolattal rendelkező vállalkozások 65%-a rendelkezett saját honlappal. A honlappal rendelkező vállalkozások 86%-a nyújtott termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban információt weboldalán keresztül.

Ugyanezen vállalkozások több mint negyede kínált lehetőséget online rendelésre, viszont a rendelés nyomonkövetése már csak 14%-uknál volt biztosítva. (A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás területén működő vállalakozások 64%-ánál lehetett online rendelni.) A panaszok, reklamációk interneten keresztüli jelzésére 43%-uknál volt lehetőség.

A vállalkozások internetes jelenlétében meglévő területi különbségek 2014-ben tovább nőttek: a valamennyi honlapfunkció tekintetében éllovas közép-magyarországi vállalkozások mellett csak Észak-Alföldön növekedett számottevően (4 százalékponttal) a honlappal rendelkező vállalkozások részaránya.

Az álláshirdetések kivételével Közép-Dunántúl vállalkozásai rendelkeztek legalacsonyabb arányban a különböző honlapról elérhető szolgáltatásokkal. Termék- és szolgáltatásinformációt a legnagyobb arányban (egyaránt 88%-kal) a nyugat-dunántúli és az észak-magyarországi vállalkozások honlapjairól lehetett elérni. Az online megrendelés lehetősége és annak a követhetősége 2014-ben is leginkább a közép-magyarországi cégeket jellemezte.


Forrás: KSH