Az életkor szerepe meghatározó a szolgáltatások széles skáláját nyújtó közösségi hálózatok használatában.
2014-ben – hasonlóan az előző évihez – a használat aránya jellemzően a 16–44 évesek körében volt a
legmagasabb (100 és 73% közötti), és az életkor emelkedésével (45–74 évesek) fokozatosan csökkent
(56 és 15%-ra). Míg a 16–24 éves internethasználók közül 2014-ben szinte mindenki, addig a 65–74 éves internethasználóknak mindössze 15%-a használta a közösségi hálózatokat.
2013 és 2014 között minden korcsoportban növekedett a közösségi hálózatot használók aránya. A 16–24 éves korcsoportban mértük a legnagyobb, 11,5 és a 25–34 éves korcsoportban a legkisebb, 2,5 százalékpontos növekedést.
A közösségi média által nyújtott szolgáltatások használata összefügg a lakosság iskolai végzettségével is. A magasabb iskolai végzettséggel párhuzamosan nő a használat aránya. 2014-ben az alapfokú végzettséggel rendelkezők használták a legkisebb (41%), a felsőfokú végzettségűek a legnagyobb (73%) arányban a közösségi hálózatokat.
2013-hoz képest mindhárom iskolai végzettségi kategóriában emelkedett a közösségi média használat aránya, ezen belül legnagyobb mértékben (+6,1 százalékpont) az alapfokú és legkisebb (+2,1 százalékpont) mértékben a középfokú végzettségű lakossági használók körében.
A közösségi médiát 3 hónapon belül használók aránya 2014-ben (akárcsak az előző évben) a legmagasabb Közép-Magyarországon és Közép-Dunántúlon volt, míg a legalacsonyabb Észak-Alföldön. Minden régióban jelentősen (3 százalékpontot meghaladóan) emelkedett az arányuk, kiemelkedő mértékben (7 százalékpont felett) Észak-Magyarországon.
A közösségi médiának napjainkban fontos szerepe van a vállalkozások működésében. A hazai vállalkozások is egyre gyakrabban veszik igénybe ezeket az IKT-megoldásokat, elsősorban arculatuk fejlesztése vagy a fogyasztókkal való kapcsolattartás céljából.
2014-ben a magyarországi vállalkozások 27%-a rendelkezett profillal a közösségi oldalak valamelyikén.
A közösségi médiában jelen lévő vállalkozások 10%-a osztott meg videókat, képeket valamilyen multimédia-tartalmat megosztó oldalon keresztül, 4,0%-a használt wiki alapú tudást megosztó eszközt, 3,0%-a írt blogot vagy mikroblogot.
A közösségimédia-eszközöket az információ, kommunikáció, valamint a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ágba tartozó vállalkozások használták a legnagyobb arányban (53, illetve 52%).
A vállalkozások közösségimédia-használatának területi különbségei 2014-ben nem voltak jelentősek: a közösségi média eszközeit használó vállalkozások aránya Közép-Magyarországon volt a legmagasabb (32%), Közép-Dunántúlon és Észak-Alföldön a legalacsonyabb (22%).
Forrás: KSH