NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2015. december 9.

KSH - Az online vásárlók aránya 17 százalékponttal alacsonyabb Magyarországon, mint az EU-ban 2014-ben

2014-ben a felmérést megelőző egy éven belül az interneten vásárló lakosság részaránya az Európai Unióban 50% volt, ez 3 százalékponttal több, mint 2013-ban. Ezzel szemben 2014-ben a magyar népesség mindössze a 33%-a tartozott az internetes vásárlók csoportjába, ez 17 százalékponttal kisebb az uniós átlagnál.

Az elektronikus értékesítésből származó árbevétel aránya a magyar vállalkozások 10%-ánál haladta meg a 2013. évi nettó árbevétel 1%-át, ez mintegy 5 százalékponttal elmaradt az uniós átlagtól.

Ezzel az aránnyal Magyarország a tagállamok rangsorának alsó harmadában helyezkedett el, egy szinten Ciprussal és Lengyelországgal. A

z uniós vállalkozások elektronikus értékesítésből származó nettó árbevétele a 2013. évi összbevétel 15%-át adta, ez az arány a a hazai vállalkozások esetében 20% volt.

Az uniós tagállamok rangsorában ezzel az arányal az élmezőnybe tartozunk. A legmagasabb (52%) elektronikus értékesítési árbevételi aránnyal Írország rendelkezett.



Forrás: KSH