2014-ben a felmérést megelőző egy éven belül az interneten vásárló lakosság részaránya az Európai Unióban 50% volt, ez 3 százalékponttal több, mint 2013-ban. Ezzel szemben 2014-ben a magyar népesség mindössze a 33%-a tartozott az internetes vásárlók csoportjába, ez 17 százalékponttal kisebb az uniós átlagnál.
Az elektronikus értékesítésből származó árbevétel aránya a magyar vállalkozások 10%-ánál haladta meg a 2013. évi nettó árbevétel 1%-át, ez mintegy 5 százalékponttal elmaradt az uniós átlagtól.
Ezzel az aránnyal Magyarország a tagállamok rangsorának alsó harmadában helyezkedett el, egy szinten Ciprussal és Lengyelországgal. A
z uniós vállalkozások elektronikus értékesítésből származó nettó árbevétele a 2013. évi összbevétel 15%-át adta, ez az arány a a hazai vállalkozások esetében 20% volt.
Az uniós tagállamok rangsorában ezzel az arányal az élmezőnybe tartozunk. A legmagasabb (52%) elektronikus értékesítési árbevételi aránnyal Írország rendelkezett.
Forrás: KSH