NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. január 22.

Szallasguru - A tipikus magyar kuponvásárló 26-35 év közötti nő, 2015. december

Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket - derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. 

Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.

A Szallasguru.hu saját adatai alapján a kuponozók karácsony közeledtével a legaktívabbak. "Éves forgalmunk több mint egyharmadát a november-decemberi időszak adja. Az eladott voucherek 70 százaléka ajándékként kerül a karácsonyfa alá, jellemzően 50 ezer forintos, prémium szállodába szóló, 2 fős 2 éjszakás utalvány formájában" - mondta Papp István, a Szallas.hu Csoporthoz tartozó Szallasguru.hu vezetője.

Így védje ki a piszkos trükköket 

Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.

"Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán" - mondta Papp István.

A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra.

Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.

Forrás: Szállás.hu