NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. február 25.

EU - Online vásárlásokhoz vitarendezési platformot indított az Európai Bizottság, 2016. február

Az Európai Bizottság új platformot indított, mely a fogyasztók és a kereskedők számára megkönnyíti az internetes vásárlással kapcsolatos viták online rendezését.

Az online vitarendezési platform segítségével az uniós fogyasztók és kereskedők egyablakos rendszerben rendezhetik mind a belföldi, mind a határokon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos vitáikat.

A platform a vitás kérdéseket a nemzeti alternatív vitarendezési testületekhez továbbítja, amelyek kapcsolatban állnak a platformmal, és a tagállamok minőségi kritériumok alapján választották ki őket, majd erről értesítették a Bizottságot.

A platform felhasználóbarát és bármilyen típusú eszközön elérhető. A fogyasztók közvetlenül a platformon, három egyszerű lépésben tölthetik ki a panasztételi űrlapot.

További előny, hogy a felhasználók a teljes vitarendezési eljárást online bonyolíthatják. Lényeges szempont, hogy a platform többnyelvű; fordítói szolgáltatás révén segíti a különböző európai országokból származó feleket érintő viták rendezését.

Eddig 17 tagállamból - köztük Magyarországról - mintegy 117 alternatív vitarendezési testület kapcsolódott be az online vitarendezési platform tevékenységébe. A Bizottság együttműködik a tagállamokkal, hogy mihamarabb megvalósuljon valamennyi tagállam és ágazat teljes lefedettsége.

Az alternatív vitarendezés a vitás kérdések rendezésének gyors és költséghatékony módja. Az ügyek általában 90 napon belül lezárulnak. Az alternatív vitarendezést igénybe vevő európai fogyasztók tapasztalatai alapvetően kedvezőek: 70%-uk elégedett azzal, hogy hogyan kezelték panaszukat ezen eljárás keretében.

A fogyasztók rendelkezésére álló kiegészítő vitarendezési módról van szó, amely nem helyettesíti az ügyek bíróság elé terjesztésének lehetőségét – ugyanakkor ez utóbbi rendszerint költségesebb és hosszadalmasabb folyamat (a fogyasztóknak csupán 45%-a elégedett panaszának bíróság általi kezelésével).

Az új platform a kereskedők számára is tartogat előnyöket, hiszen az alternatív vitarendezési eljárások segítségével elkerülhetik a magas perköltségeket, és megőrizhetik a jó ügyfélkapcsolatokat.

Forrás: Európai Bizottság