NETKUTATÁSOK.hu
A fontos magyar és a tanulságos nemzetközi internetkutatások eredményeinek blogja - online vállalkozóknak és online hirdetőknek. Azért, hogy jobban megismerjük és megértsük az internetet és az internetezőket.
"Ne azt számold, hány embert érsz el, azokat érd el, akik számítanak."
[David Ogilvy]
Kérdése, észrevétele, javaslata esetén várjuk levelét a hello[kukac]sarkozymarketing.hu email címen, vagy az oldal alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. február 15.

Szállás.hu - Az online szállásfoglalások aránya elérte az 55 százalékot, 2016. február

Több mint 40 százalékos bővülés mellett 1,89 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a Szallas.hu. A markáns növekedés hátterében a 2015-ben is rekordot döntő belföldi turizmus, valamint a cég sikeres külföldi terjeszkedése áll. A Szallas.hu európai viszonylatban is kimagasló eredményt ért el, melyet február 9-én a 32 ezer vállalkozást versenyeztető European Business Awards is elismert.

Belföldön harmadával, míg külföldön közel duplájára növelte árbevételét 2015-ben a Szallas.hu. A cég összességében már 175 ország több mint 150 ezer szálláshelyét kínálja. „Növekedésünkhöz továbbra is a belföldi turizmus bővülése biztosít szilárd alapot, ugyanakkor egyre erőteljesebb a nemzetközi jelenlétünk, a Hotel.de-vel kötött megállapodással párhuzamosan folyamatosan építjük ki és bővítjük saját külföldi szálláskínálatunkat, elsősorban az utazók által biztonságosabbnak tartott Közép-Európa országaiban” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A tavalyi évben a legnagyobb sikert a magyarok körében egyre népszerűbb Horvátországban, illetve Lengyelországban érte el a cég, előbbi esetén duplázta, míg utóbbinál triplájára növelte közvetített forgalmát. A kimagasló növekedés egyúttal európai szintű elismerést is hozott a Szallas.hu-nak.

Az idén 9. alkalommal meghirdetett European Business Awardson 33 ország 32 ezer vállalkozása között nyerte el a „Ruban d’Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year - ” (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) nevű díjat, és ezzel döntős a 2016 júniusáig tartó versenyben. „Növekedésünket saját erőből finanszírozva kerültünk döntőbe ezen a rangos európai megmérettetésen, bízunk benne, hogy a kategória egyetlen magyar résztvevőjeként dobogós helyen végzünk” – tette hozzá Szigetvári József.

„A jelenlegi gazdasági helyzetben már a túlélés is fél siker, ezért azok a cégek, akik képesek ezen felülkerekedni és fejleszteni, dinamikusan növekedni, igazán figyelemre méltóak. Európának több ilyen vállalkozásra lenne szüksége, gratulálunk a Szallas.hu-nak” – tette hozzá Adrian Tripp, a European Business Awards igazgatója.

Innováló belföldi szálláshelyek

Az online szállásfoglalás aránya 2015-ben hazánkban már elérte az 55 százalékot, melyből a Szallas.hu piaci részesedése közel 40 százalék volt. A belföldi turizmus 10 százalékos növekedése a legaktívabb időszakokban azt eredményezte, hogy a hazai szállásadóknál tavaly még gyakrabban került ki a megtelt tábla.

„Ennek köszönhető, hogy 2015-ben átlagosan 5 százalékos áremelkedést tapasztaltunk, és mivel az eddigi foglalási adataink alapján a bővülés 2016-ra is előre jelezhető, idén is várható 4-5 százalékos áremelés” – mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, hogy a turizmusba áramló pénz pozitívan hat a szálláshelykínálatra is, egyre több a fejlesztés, így a magyar utazók, illetve a hazánkba látogató külföldiek szinte minden kategóriában találhatnak minőségi, ugyanakkor kedvező ár-érték arányú szálláshelyeket.

Forrás: Szállás.hu